زوميت/ اپل ظاهرا پس از همکاري با Consumer Reports به اين نتيجه رسيده که وجود يک باگ در مرورگر سافاري باعث بروز مشکل در باتري مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ شده است.

اپل روز گذشته اعلام کرد دليل عملکرد نامناسب باتري مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ اين کمپاني در تست‌هاي Consumer Reports، وجود باگي در مرورگر سافاري است که باعث شده عمر باتري اين لپ‌تاپ در هر آزمايش متفاوت از ديگري و دور از انتظارات اوليه باشد. چند هفته‌ پيش، Consumer Reports به‌عنوان يکي از اصلي‌ترين راهنماهاي خريد، براي اولين بار مک بوک پرو جديد اپل را از ليست پيشنهادي خريد لپ‌تاپ خود خارج کرد.

با وجود اينکه بسياري از کاربران شکاياتي در رابطه با مشکل باتري مک‌بوک پرو‌هاي جديد اعلام کرده‌اند، اما همچنان شاهد اين موضوع هستيم که اپل در مورد وجود يک باگ در مرورگر سافاري اصرار دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در آزمايش‌هاي انجام‌شده توسط Consumer Reports از تنظيماتي استفاده مي‌شود تا کش مرورگر غيرفعال و در زمان بارگذاري يک وب‌سايت، همواره اطلاعات از منبع دريافت شود. اپل معتقد است که اين نوع تنظيمات به‌ندرت توسط کاربران عادي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و از همين رو اين مشکل باعث شده است آزمايش باتري Consumer Reports نتايج نامعقولي به همراه داشته باشد. اپل اعلام کرد که پس از پي بردن به مشکل، از Consumer Reports خواسته است تا آزمايش باتري را دوباره براي مک بوک پرو ۲۰۱۶ انجام دهند، حال آنکه اين راهنماي خريد اعلام کرد که نتايجي يکسان را در آزمايش‌هاي مختلف براي اين لپ‌تاپ اپل دريافت کرده است. اپل اين مشکل را از طريق انتشار يک بروزرساني نرم‌افزاري حل مي‌کند.

سازمان Consumer Reports اعلام کرده است که تست دوباره‌ي مک بوک پرو ۲۰۱۶ را پس از دريافت بروزرساني مورد نظر انجام خواهد داد. اين مجله همچنين تأييد کرده است که کش سافاري را طبق قوانين آزمايش‌هاي خود غيرفعال مي‌کند.

حتي اگر اپل بتواند با بروزرساني سافاري مشکل ايجادشده در Consumer Reports را حل کند؛ همچنان سؤالات بي‌پاسخي در رابطه با عملکرد باتري اين لپ‌تاپ وجود دارد. همان‌طور که اشاره کرديم، بسياري از کاربران اپل گزارش‌هايي در خصوص عملکرد نامطلوب باتري اين محصول ارائه کرده‌اند.



مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»