رفع اختلالات شدید اسکایپ پس از سه روز
زوميت/ اسکايپ از ۲۹ خرداد در اروپا، برخي از نقاط امريکا و همچنين بخشهاي از کشورهاي ديگر به دليل حملات DDoS با اختلالات شديد روبهرو بود که بالاخره امروز به حالات عادي برگشت. اگر سرويس پيامرساني صوتي، تصويري و متني اسکايپ استفاده ميکنيد احتمالا طي چند روز اخير متوجه اختلالات در اين سرويس شدهايد. طي سه روز گذشته پيامهاي کاربران اسکايپ به سختي ارسال ميشد و حتي بسياري قادر به ورود به نرمافزار اين سرويس نميشدند. مايکروسافت از زماني که متوجهي اين مشکل شد، به سرعت مشکل کاربران ايالات متحدهي امريکا را حل کرد؛ اما کاربران اروپايي همچنان با مشکل روبهرو بودند. هر چند مايکروسافت طي سه روزي که سرورهاي اسکايپ تحت حملهي DDoS بودند هيچ اطلاعاتي از دليل بروز اختلالات اسکايپ ارائه نکرد، اما روز گذشته اعلام کرد که مشکل به کلي حل شده است. حمله DDoS يا (denial of service attack) به معني سرازير کردن درخواستهاي زياد به يک سرور و استفاده بيش از حد از منابع (پردازنده، پايگاه داده، پهناي باند، حافظه و...) آن سرور است؛ به طوري که سرويسدهي عادي آن به کاربران دچار اختلال شده يا از دسترس خارج شود. در اين نوع حملهها در يک لحظه يا در طي يک زمان به صورت مداوم از طريق کامپيوترهاي مختلف که ممکن است خواسته يا حتي ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته باشند، به يک يا چندين سرور درخواست دريافت اطلاعات ميشود و به دليل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعيت عادي مثل حالاتي که کامپيوترهاي روميزي دچار کندي يا توقف کامل ميشوند، دچار وقفه در سرويس دهي يا حتي از دسترس خارج شدن سرويس ميشود. مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»