زوميت/ گوگل تا پايان سال جاري ميلادي قصد دارد بررسي محتواي ايميلها براي ساخت تبليغات هدفمند را متوقف کند.
طبق اعلام گوگل، اين شرکت به دنبال توقف بررسي ايميلهاي کاربران براي ايجاد تبليغات شخصيسازيشده است. گوگل بهاحتمال فراوان از اواخر سال جاري ميلادي اين بررسيها را پايان خواهد داد. دايان گرين، مسئول پردازش ابري شرکت گوگل در پست بلاگ خود به توقف اين بررسيها پرداخته است؛ دايان گرين از سال ۲۰۱۵ به گوگل پيوست و اکنون وظيفهي شتاب بخشيدن به کسبوکار ابري اين شرکت را بر عهده دارد.
کار آناليز ايميلهاي ارسالي و دريافتي کاربران نسخهي رايگان جيميل به دليل رعايت نشدن حريم خصوصي افراد مورد انتقاد قرار گرفته است. گوگل هنوز منابع بزرگ ديگري مانند واژههاي جستجو شده و عادات جستجو را براي ايجاد تبليغات شخصيسازيشده در اختيار دارد. مجموعه ابزار مرتبط با کسبوکار G Suite گوگل، در حال جذب کاربران بيشتر است و در حال حاضر بيش از سه ميليون کمپاني از آن استفاده ميکنند. سرويس ايميل مرتبط با کسبوکار گوگل هيچ تبليغاتي ندارد و ايميلها نيز از نظر محتوا توسط گوگل بررسي نميشوند. سرويس پست الکترونيکي محبوب گوگل موسوم به جيميل از زمان تولد خود در سال ۲۰۰۴ تا امروز، به سيستمي براي بررسي واژها و محتوا مجهز بوده است.
مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»
بازار