برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

والت دیزنی سرویس استریم ویدیویی خود را تا سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
 والت دیزنی سرویس استریم ویدیویی خود را تا سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی می‌کند
زوميت/ هفته‌ي گذشته والت ديزني اعلام کرد که درصدد راه‌اندازي يک سرويس استريم ويديويي به‌منظور رقابت با نتفليکس تا سال ۲۰۱۹ است. سه‌شنبه‌ي هفته‌ي گذشته والت ديزني خبر داد که در پي راه‌اندازي يک سرويس استريم ويديويي مستقل است تا بتواند با رقبايي نظير نتفليکس رقابت کند. با توجه به اعلام اينکه والت ديزني سرويس استريم ويديويي مستقل خود را راه‌اندازي خواهد کرد، اين استوديوي بزرگ اعلام کرده است که پخش ساخته‌هايش از طريق نتفليکس را متوقف خواهد کرد. همان‌طور که اشاره کرديم، انتظار مي‌رود سرويس استريم ويديويي والت ديزني در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند. اين سرويس استريم ويديويي به پخش انيميشن‌هاي جديد و همچنين برنامه‌هاي توليدشده توسط والت ديزني و پيکسار اختصاص خواهد داشت. البته والت ديزني در خصوص اينکه آيا مجموعه‌ي جنگ ستارگان و مجموعه‌‌هاي مرتبط با قهرمانان مارول جايي در اين سرويس استريم خواهد داشت، اظهار نظر خاصي نکرده است. ارزش سهام نتفليکس ساعاتي پس از اعلام برنامه‌هاي والت ديزني براي راه‌اندازي يک سرويس استريم اختصاصي، ۴ درصد کاهش پيدا کرد. نتفليکس در سال ۲۰۱۶ قراردادي با والت ديزني به امضا رساند تا از محصولات و توليدات اين کمپاني استفاده کند. نتفليکس قادر است با استناد به اين قرارداد، تا انتهاي سال ۲۰۱۹ محصولات والت ديزني را از طريق سرويس استريم خود پخش کند. والت ديزني همچنين اعلام کرده است که سرويس استريم ويديويي اشتراکي ESPN براي پوشش رشته‌هاي مختلف ورزشي از ابتداي سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز خواهد کرد. اين سرويس در اولين سال فعاليت خود براي پخش بيش از ۱۰ هزار برنامه زنده نظير ليگ‌هاي بيس‌بال، هاکي، فوتبال، تنيس و همچنين ورزش‌هاي رده دانشگاهي برنامه‌ريزي کرده است. ديزني همچنين در نظر دارد با سرمايه‌گذاري ۱.۵۸ ميليارد دلاري در BAMTech، ميزان سهم خود از اين کمپاني را به بيش از ۷۵ درصد افزايش دهد. بم‌تک در سال ۲۰۰۰ تأسيس شد و وظيفه‌ي استريم ويديويي براي HBO ،WWE ،NHL و PGA Tour را بر عهده داشته است. سال گذشته ديزني با پرداخت بيش از يک ميليارد دلار، ۳۳ درصد از سهام بم‌تک را در اختيار گرفت. سياست‌هاي در پيش گرفته‌شده در ديزني، اين کمپاني را قادر مي‌کند تا از انعطاف‌پذيري و همچنين کنترل بيشتري روي بازار سرويس‌هاي استريم ويديويي برخوردار باشد. ديزني اخبار مربوط به سياست‌هاي خود در رابطه با سرويس استريم ويديويي را در جريان کنفرانس ارائه‌ي گزارش مالي مربوط به سه‌ماهه‌ي دوم سال جاري ميلادي اعلام کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ديزني، اين کمپاني طي سه‌ماهه‌ي دوم سال جاري موفق شده است درآمدي ۱۴.۲ ميليارد دلاري کسب کند. سود کسب‌شده توسط والت ديزني بيش از ۲.۶ ميليارد دلار اعلام شده است. مطالب جذاب، داغ و آموزشي فناوري اطلاعات در کانال تلگرامي «آي تي»