دیجیاتو/ تقریباً یک سال قبل، اپلیکیشن پریسما (Prisma) به اوج محبوبیت خود رسید و با افکت های تازه و جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی، بسیاری از کاربران را درگیر خود ساخت. حال این شرکت به دنبال روش های دیگری برای کسب درآمد است.

این کمپانی روسی به تازگی اعلام کرده که می خواهد کسب و کارش را فراتر از اپلیکیشن خودش توسعه بخشد و ابزارهای متعدد بینایی ماشین مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را در اختیار شرکت های دیگر قرار دهد.

ابزارهای مورد بحث، مواردی همچون تشخیص اشیاء، مپینگ چهره، شناسایی پیش زمینه در تصاویر و مانند اینها را در بر می گیرند. بنابراین شاید به زودی شاهد سیستم پردازش سریع و هوشمند پریسما در اپلیکیشن های دوربین یا ویرایش عکس محبوب باشیم.

البته خود برنامه پریسما همچنان به قوت خود باقیست. به گفته کمپانی سازنده، این اپلیکیشن هم اکنون بین 5 تا 10 میلیون کاربر ماهانه دارد که آمار خوبی برای این استارتاپ نه چندان قدیمی محسوب می شود.

هنوز هیچ صحبتی در مورد مشتریان بالقوه به میان نیامده، اما احتمالاً فیسبوک را باید از فهرست کنار گذاشت، چون این شرکت به سرعت پس از محبوب شدن پریسما، فیلترهای عکس مشابهی را معرفی کرد.

طبق روال های مشابه در دنیای تکنولوژی، شاید نهایتاً یکی از بزرگان این حوزه به پریسما و فناوری هایش علاقه مند شود و به جای اینکه مبلغی را برای استفاده از ابزارهایش بپردازد، کل این شرکت را یکجا تحت مالکیت خود درآورد.




مطالب جذاب، داغ و آموزشی فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی «آی تی»