آیا بدهی موبایل قابلیت پرداخت قسطی دارد؟
ايسنا/ در شرايطي که مشترکان اپراتورهاي همراه توانايي پرداخت قبوض خطوط ثابت خود در مدت زمان تعيينشده را نداشته باشند، ميتوانند از امکاني که اپراتورها براي آنان در نظر گرفته استفاده و بدهي خود را به صورت قسطي پرداخت کنند. عدم پرداخت به موقع قبوض موبايل، مشکلاتي از جمله قطع يکطرفه در ابتدا و سپس قطع دوطرفه سيمکارت به همراه خواهند داشت. همچنين در صورت ادامه روند عدم پرداخت، اپراتورهاي همراه به صورت قانوني اجازه سلب امتياز از خط را خواهند داشت. اما اپراتورها براي پرداخت بدهي مشترکان خود به شکل اقساطي، شرايطي را در نظر گرفتهاند و بدينترتيب مشترکاني که نتوانند بدهي خود را در زمان معينشده پرداخت کنند، ميتوانند از اين روش اقساطي بهره ببرند. کليه مشترکين اپراتور همراه اول که در وضعيت نرمال يا قطع باشند و مبلغ بدهي آنها حداقل ۱۰ هزار تومان باشد ميتوانند از طريق پرتال همراه اول، سامانه همراه من، مراکز تلفن ثابت در تهران و يا ادارات مشترکين در استانها نسبت به تقسيط بدهي خود اقدام کنند. جهت تقسيط بدهي تلفنهاي تخليه سلب امتيازي صرفاً بايد مالک تلفن همراه به همراه کارت شناسايي معتبر به يکي از مراکز تلفن ثابت در تهران و يا ادارات مشترکين در استانها مراجعه کند. در مدت زمان پرداخت قسطهاي قبض، محدويتهايي براي خطوط تقسيطشده برقرار ميشود. قطع سرويس رومينگ بينالملل، محدوديت سقف مکالمات تا ۸۰ درصد مبلغ ۵۰ هزار تومان، اعمال قطع صوري تقسيط روي خط جهت جلوگيري از نقل و انتقال تا پايان اقساط از جمله اين محدوديتها محسوب ميشود. البته پس از پرداخت آخرين قسط، قطع صوري تقسيط آبونمان وصل و کليه محدوديتها به شرايط طبيعي برميگردد. در صورت قطع به علت بدهي، پرداخت پيشقسط و وصول آن در سيستم تلفن همراه به صورت خودکار وصل و اين محدوديتها فعال ميشود. در چنين شرايطي اگر قسط براي اولين بار پرداخت نشود، خط سه روز پس از سررسيد قسط تلفن قطع «عدم پرداخت قسط» ميشود. البته اگر قسط مربوطه پرداخت شود، خط بدون مراجعه حضوري پس از ۲۴ ساعت مجدداً وصل خواهد شد. همچنين اگر مشترکي تا سررسيد قسط بعدي نيز به پرداخت اقساط و وصل خط خود اقدام نکند، سه روز پس از سررسيد قسط مورد نظر، خط مشترک «قطع تسويه حساب اقساط» ميشود. در اين شرايط مشترک از وضعيت تقسيط خارج و مانده بدهي اقساط مجدداً به صورتحساب مشترک بر ميگردد. کليه محدوديتهاي اعمالشده بابت تقسيط نيز حذف شده و به وضعيت طبيعي برميگردد. در اين حالت مشترک بايد براي وصل خط خود به مراکز تلفن ثابت در تهران و يا ادارات مشترکين در استانها با پرداخت مبلغ بدهي بهروز، مراجعه کند. مشترکي که در وضعيت تسويهحساب اقساط باشد ميتواند از طريق سامانه همراه من و يا مراجعه به مراکز تلفن ثابت در تهران و يا ادارات مشترکين در استانها نسبت به اخذ قبض مياندوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تقسيط مجدد خط اقدام کند. همچنين امکان پرداخت قبض مياندوره بهروز از طريق پرتال همراه اول و سامانه همراه من نيز ميسر است، اما براي وصل خط مشمول قطع «تسويه حساب اقساط» و يا تقسيط مجدد، مشترک بايد به يکي از مراکز تلفن ثابت در تهران و يا ادارات مشترکين در استانها مراجعه کند. سررسيد اقساط ماهانه نيز توسط سيستم تعيين ميشود و مشترک براي پرداخت، ميتواند پس از اخذ شناسه قبض و پرداخت از طريق سامانه همراه من، از کليه روشهاي پرداخت (حضوري و غيرحضوري (تلفن بانک، ATM و ...) اقدام کند. نکتهاي که به آن توجه داشت اين است که هر شماره تلفن فقط يک بار در سال ميتواند از طريق پورتال و سامانه تقسيط شود و مشترک جهت تقسيط مجدد در طول يک سال، بايد در تهران به مراکز تلفن ثابت در تهران و يا ادارات مشترکين در استانها در مراجعه کند. اما اپراتور دوم نيز شرايطي را براي پرداخت اقساطي بدهي مشترکان فراهم کرده است. بدينترتيب مشترکان ايرانسل ميتوانند از طريق تماس با مرکز ارتباط با مشتريان با شماره ۷۰۰ براي تماس از خطوط ايرانسلي و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ براي تماس از ساير خطوط درخواست خود را ثبت کنند. همچنين امکان ثبت درخواست از طريق چت آنلاين با کارشناسان مرکز شبانهروزي ارتباط با مشتريان در وبسايت ايرانسل وجود دارد. براي ديدن مطالب جذاب و داغ اين لينک را لمس کنيد ↓↓↓ : «هدايت به کانال آي تي»