سوء استفاده هکرها از تبلیغات موبایلی
ديجياتو/ محققين دانشگاه واشنگتن به روشي براي رديابي موقعيت مکاني افراد با استفاده از تبليغات درون اپليکيشن ها دست يافتند. اين نتايج، فصل جديدي را در بحث امنيت و حريم شخصي از طريق سيستم هاي تبليغاتي باز مي کند. پژوهشگران در اين روش اقدام به خريد تبليغات هدفمند براي مکان ها و اپليکيشن هاي خاص نمودند و سپس آمار استفاده از آنها را بررسي کردند. نتايج حاصل نشان داد مي توان موقعيت مکاني افراد را با دقت حدود 8 متر به دست آورد، ضمن اينکه تبليغات روي اپليکيشن هاي بسيار پر کاربرد مانند Imgur يا Words with Friends يا Talkatone انجام شده بود. همچنين نمايش تبليغات اختصاصي براي يک مکان خاص مي تواند کاربراني که در آن موقعيت حاضر هستند را به خريدار تبليغات نشان دهد، قابليتي که به راحتي در اختيار تمامي افراد قرار مي گيرد و از طريق آن مي توان جلسات کاري محرمانه يا قرارهاي دوستانه را شناسايي کرد. عمليات رديابي از طريق شناسه تبليغات موبايلي (MAID) کاربر انجام مي شود که بايد محرمانه باشد، اما ظاهراً کشف آن چندان سخت نيست و هکرها به راحتي مي توانند MAID را به دست آورند. نکته جالب اين است که هيچ راهي براي جلوگيري يا تعديل حملات جاسوسي از طريق تبليغات موبايلي وجود ندارد مگر اينکه اپليکيشن هاي مورد نظر را حذف کرده يا ارتباط خود را با اينترنت قطع نماييد. محققين پيشنهاد مي دهند شرکت هاي تبليغاتي شناسه هاي کاربران را دائماً تغيير داده و مراقب موارد مشکوک باشند تا احتمال موفقيت اينگونه حملات هدفمند کاهش يابد. براي ديدن مطالب جذاب و داغ اين لينک را لمس کنيد ↓↓↓ : «هدايت به کانال آي تي»