اپلیکیشنهای ویژه اپ استور تا هشت برابر بیشتر دانلود میشوند
زوميت/ توسعهدهندگان اپليکيشن iOS هميشه به دنبال راهي براي افزايش اعتبار و قرار گرفتن در ليست برترينهاي اپ استور هستند. اين هدف تنها به خاطر افزايش محبوبيت شخصي نيست؛ بلکه آمار نشان ميدهد قرار گرفتن در اين ليست، تعداد دانلود اپليکيشن را نيز به ميزان قابل توجهي افزايش ميدهد. شرکت تحليلي سنسور تاور در گزارش خود عنوان کرده است که قرار گرفتن اپليکيشن يا بازي در ليست ويژهي اپ استور و خصوصا بخشهاي App od the Day و Game of the Day، تعداد دانلود آن را تا ۸۰۰ درصد افزايش ميدهد. آمار منتشرشده، ادعاي اپل مبني بر مفيد بودن ويژگيهاي اپ استور در iOS11 را تأييد ميکند. اپل در زمان انتشار نسخهي ۱۱ سيستمعامل گوشي و تبلتهاي خود در شهريور سال گذشته، ادعا کرد که طراحي جديد، هم به افزايش شهرت توسعهدهندگان و هم به کاربران در پيدا کردن اپليکيشنهاي جديد و مفيد کمک خواهد کرد. گزارش سنسور تاور، نتيجهي مطالعهاي از شهريور سال گذشته تا به امروز است. اين آمار نشان ميدهد اپليکيشنهاي بخش Game of the Day نسبت به هفتهي پيش از معرفي در اين بخش، با افزايش دانلود ۸۰۲ درصدي روبهرو بودهاند. اپليکيشنهاي بخش App of the Day نيز افزايش دانلود ۶۸۵ درصدي داشتهاند. از طرفي، حتي قرار گرفتن در يکي از بخشهاي ويژهي App Store Stories يا ليست عادي اپليکيشنها، بهترتيب افزايش دانلود ۲۲۲ و ۲۴۰ درصدي را براي اپليکيشنها رقم خواهد زد. به نظر ميرسد ادعاي اپل مبني بر مفيد بودن قابليتهاي جديد براي هر دو گروه توسعهدهندگان و کاربران، صحيح بوده است. اپ استور در iOS11 طراحي ويژهاي براي نمايش اپليکيشنها دارد. اين مارکت نهتنها اپليکيشنهاي مفيد با بيشترين تعداد دانلود را براي کاربران بالقوه نمايش ميدهد، بلکه تعدادي از اپليکيشنها را از طرف اپل بهعنوان ابزارهاي اساسي يا بهترين اپليکيشنها معرفي ميکند. علاوه بر آن، جمعبندي گروهي و تمهاي خاص براي گروه اپليکيشنها و همچنين مقالههاي تفصيلي و مصاحبه با توسعهدهندگان، از قابليتهاي مفيد اپ استور براي هر دو گروه هستند. البته به نظر ميرسد اپليکيشنهايي که عموما توسط اپل انتخاب ميشوند، پيش از انتخاب نيز آمار دانلود بالايي داشتهاند. درواقع آمارهاي سنسور تاور نشان ميدهد که ۱۳ توسعهدهنده از ليست ۱۵ عددي برترينها، پيش از عرضهي اپ استور جديد، آمار حداقل يک ميليون دانلود در آمريکا داشتهاند. اين نکته نشان ميدهد که تنها عالي بودن، لازمهي قرار گرفتن در مرکز توجه اپل نيست. در نهايت به اين نکته ميرسيم که تنها ۲۹ درصد از اپليکيشنهاي ويژهي اپ استور، پيش از عرضهي نسخهي جديد، آمار دانلود کمتر از ۱۰ هزار داشتهاند. جاناتان بريکسمن، يکي از آناليزورهاي سنسور تاور، در اين مورد ميگويد: اگرچه به نظر ميرسد که تنها ناشران بزرگ و معتبر، شانس استفاده از ويژگيهاي جديد اپ استور را داشته باشند؛ اما توسعهدهندگان تازهکار و ناشران کوچک نيز هنوز اميدي براي دريافت اين امتيازات دارند. براي ديدن مطالب جذاب و داغ اين لينک را لمس کنيد ↓↓↓ : «هدايت به کانال آي تي»