آمار بالای گوشی های مرجوعی سامسونگ در آمریکا
مطلب زير از وبسايت پلازامگ بازنشر گرديده است و انتشار آن توسط آخرين خبر به معني تاييد بخشي يا تمام مطلب نمي باشد. پلازا مگ/ آيا تصوري در مورد آمار گوشي هاي توليد شده توسط سامسونگ داريد؟! از اين تعداد گوشي، تنها در ايالات متحده و به صورت سالانه، 4 ميليون عدد از آن ها براي تعميرات به شرکت بازگردانده ميشوند. شرکت سامسونگ، تاکنون دهها ميليون گوشي هوشمند را توليد کرده و فروخته است. اما در ايالات متحده، هر ساله بيش از 4 ميليون گوشي فروخته شده در اين کشور، براي تعميرات به شرکت برگردانده ميشوند. به گفته Timothy Sheppard، معاون رئيس بخش عمليات و امور مالي سامسونگ، در بين سال هاي 2010 تا 2012، سالانه چيزي حدود 4 تا 5 ميليون دلار، براي جبران هزينه شکستن صفحه نمايش هاي شکسته گوشي ها شد. وي در دادگاه محلي در سن خوزه، کاليفرنيا، گفت که اين شرکت در طي سال هاي اخير اين آمار را بسيار کاهش داده است. اين محاکمه ميتواند يک ديد عمومي به کارمندان شرکت سامسونگ بدهد. اين که در اين شرکت عمليات هاي پر خطايي وجود دارد که از ديد آن ها پنهان مانده است. به عبارت ديگر کاهش عمليات هاي پر خطا و افزايش بهره وري فرآيند ها در شرکت سامسونگ، ميتواند يک هدف براي آينده نزديک اين شرکت باشد. اما هدف سامسونگ، بيشتر کاهش جريمه اين شرکت براي نقض حق اختراع اپل بوده تا چيز هاي ديگر. سامسونگ قصد دارد تا جريمه 1 ميليارد دلاري خود را در اين مورد، به 28 ميليون دلار، يعني پيشنهاد خود سامسونگ، کاهش بدهد. سامسونگ در حال تلاش براي ايجاد يک قانون براي اين است که گوشي هاي هوشمند به چند قطعه و اجزاي دروني خود تقسيم شوند. با اين کار سامسونگ ديگر لازم نيست که جريمه هايي براي تمام يک گوشي پرداخت کند. با اين کار سامسونگ، ميتواند بخش تعميرات خود را به يک بخش بزرگ و پر رونق تبديل کند. به طوري که يک ساختمان مجزا را براي آن در ايالات متحده تاسيس کرده است. اما دقيقا چه کسر از گوشي هاي سامسونگ، به طور سالانه براي تعميرات به اين کارخانه رجوع داده ميشوند؟ به گفته IDC، سامسونگ 74 ميليون تلفن در سال 2017 فروخته است. سوال ديگري براي عده زيادي بوجود ميآيد اين است که چرا سامسونگ تبليغات و بازاريابي محصولاتش را خود انجام ميدهد و اين کار را به عهده اپراتور ها و يا خرده فروش ها نميگذارد!؟ شرکت هايي نظير AT & T و Verizon، شرکت هاي بسيار بزرگي براي فروش گوشي هاي هوشمند هستند، اين در حالي است که سامونگ هيچ اعتقادي به آن ها ندارد! هنگامي که سامسونگ شروع به فروش گوشي Galaxy S خود در سال 2010 کرد، تصميم گرفت که گوشي هاي خود را از طريق اپراتور هاي اينترنت بي سيم در آمريکا، بفروشد. پس مدير بخش بازاريابي اين شرکت، وظيفه فروش گوشي هاي اين شرکت را به طور خاص بر عهده يکي از اپراتور هاي داده در آمريکا گذاشت. اما با تعامل با مشتريان، آن ها بيشتر با خريد گوشي ها از طريق اپراتور ها، به برنامه ها و طرح هاي شرکت پخش کننده علاقه مند ميشدند تا خود شرکت سامسونگ. پس سامسونگ، بودجه بازاريابي خود را از 25 ميليون دلار در سال 2009 به بيش از 150 ميليون دلار در سال 2010 افزايش داد. به گفته مدير بخش بازاريابي شرکت سامسونگ: با انجام دادن اين کار، ما اميدواريم در آينده سهم قابل توجهي از بازار را به خود اختصاص دهيم اين بار، باز هم يک دليل مالي شرکت سامسونگ را در دادگاهي که عليه آن تشکيل ميشود، آزار ميدهد. به طور خاص، سامسونگ ميخواهد نشان دهد که هزينه هاي بازاريابي اين شرکت بخش مهمي از بودجه هاي اين شرکت را شامل ميشود. سامسونگ ميخواهد بسياري از اين هزينه ها را در محاسبه سود گوشي هاي هوشمند خود محاسبه کند و اين يک عامل کليدي در پرداخت خسارت گوشي ها است. براي ديدن مطالب جذاب و داغ اين لينک را لمس کنيد ↓↓↓ : «هدايت به کانال آي تي»