logo

اینستاگرام از پلتفرم ویدیوهای طولانی IGTV رونمایی کرد؛ رقیب قدرتمند یوتوب

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ديجياتو/ تقريبا از يکي دو هفته پيش، زمزمه‌هايي از افزايش محدوديت زماني ويديوهاي اينستاگرام در رسانه‌ها به گوش مي‌رسيد که بالاخره ديشب توسط گردانندگان اين شبکه اجتماعي تأييد شد. کوين سيستروم، مدير عامل اينستاگرام ديشب به طور رسمي از IGTV رونمايي کرد؛ پلتفرمي جديد براي ميزباني ويديو که کاربران مي توانند در آن ويديوهايي تا سقف يک ساعت به اشتراک بگذارند. اين پلتفرم به عنوان قسمتي از تب اکسپلور اينستاگرام شروع به فعاليت کرده و به زودي اپليکيشن مستقل iOS و اندرويد هم براي آن منتشر مي‌شود. اما دسترسي به IGTV هنوز براي همه ممکن نيست، و اينستاگرام اعلام کرده که به تدريج آن را براي کليه کاربرانش از سراسر دنيا منتشر مي‌کند. به گزارش تک‌کرانچ، مديران اين شبکه اجتماعي تمام هفته گذشته را مشغول مذاکره با توليدکنندگان محتواي آنلاين بوده‌اند تا آنان را براي ساخت و انتشار ويديوهاي طولاني روي اين پلتفرم جديد تشويق کنند. در همين رابطه به نظر مي‌رسد که اينستاگرام خيلي روي استوديوهاي تلويزيوني يا ناشران قديمي و کارکشته حساب باز نکرده بلکه در عوض چشم اميد خود را به سلبريتي‌هايي دوخته که از طريق موبايل به شهرت رسيده‌اند. در واقع اينستاگرام انتظار دارد که اين افراد با تکيه بر ذوق و سليقه خود و مخاطبين پرشماري که دارند، استانداردهاي IGTV را رقم بزنند. مت ناوارا، مدير سابق شبکه‌هاي اجتماعي وبسايت The Next Web شب گذشته و پيش از رونمايي رسمي اسکرين شاتي در توييتر منتشر کرد که بسياري از خصوصيات IGTV را فاش ‌مي‌کرد. اين تصوير را مي‌توانيد در ادامه ببينيد: همانطور که در توضيحات عکس پيداست، ويديوهاي IGTV مي‌توانند از 15 ثانيه تا 60 دقيقه باشند و همگي در کادر عمودي بارگذاري مي‌شوند. نسبت تصوير در اين ويديوها 9:16 بوده و نهايتا مي‌توان فايل‌هايي با حجم 3.6 گيگابايت در اين پلتفرم بارگذاري نمود. همچنين اينستاگرام در اين بخش از ويديوهايي با حداکثر رزولوشن 4K پشتيباني خواهد کرد. ويديوهاي IGTV قرار نيست که با نت‌فليکس يا شبکه HBO رقابت کنند، بلکه رقيب اصلي يوتوب خواهد بود. همچنين به گفته تک کرانچ سازندگان محتوا مي‌توانند در ويديوهاي IGTV به منابع و وبسايت‌هاي ديگر هم لينک بدهند و از آن به عنوان ابزاري تبليغاتي استفاده نمايند. همچنين به نظر مي‌رسد که امکان درآمدزايي مستقيم توليدکنندگان محتوا از IGTV هم جزو برنامه‌هاي اينستاگرام باشد که البته جزئياتي در مورد چگونگي اين کار در دسترس نيست. IGTV از ويديوهايي با رزولوشن 4K پشتيباني خواهد کرد طبق آخرين آمار، اينستاگرام تا سپتامبر سال 2017 پذيراي بيش از 800 ميليون کاربر بوده و در حال حاضر و همزمان با رونمايي از IGTV اين مقدار به مرز 1 ميليارد کاربر فعال ماهانه رسيده است. براي همين IGTV مي‌تواند به پلتفرم خوبي براي ديده شدن و کسب شهرت توليدکنندگان محتوا تبديل شود که مي‌توانند در آينده از آن درآمدزايي هم داشته باشند. در هر صورت بايد منتظر ماند و ديد که رقابت IGTV با يوتوب در ادامه چگونه پيش خواهد رفت. يوتوب در دوراني طراحي شده که هنوز تماشاي ويديوهاي عمودي در تلفن‌هاي هوشمند فراگير نشده بود و بخش اعظم محتواي آن به صورت افقي براي کاربران به نمايش در‌مي‌آمد. بنابراين بازخوردهاي کاربران از تماشاي ويديوهاي طولاني در حالت عمودي مي‌تواند موضوع بسيار جالبي باشد. به‌روزرساني: در صورت ظاهر نشدن آيکن IGTV در بخش اکسپلور، مي‌توانيد اپليکيشن مستقل آن را براي iOS و اندرويد دريافت کنيد. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در آي گپ https://igap.net/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره