هوش مصنوعی DeepMind، بازی Quake III را مانند انسان اجرا میکند
زوميت/ بازيهاي کامپيوتري با پيشرفت هوش مصنوعي روزبهروز به رفتارهاي انساني نزديکتر ميشوند. اين بار ديپمايند در بازي Quake III شبيهسازي بيشتري به انسان بهوجود آورده است. تحقيق و پيشرفت در حوزهي هوش مصنوعي منجر به بهبود بازيهاي ويديويي شده است. تکنولوژي خبر از NPCهايي (شخصيتهايي از بازي که توسط بازيکن کنترل نميشوند) ميدهد که حرکتها و مبارزات آنها باورپذيرتر شده است و قهرمانان بازي با شخصيتهاي متفاوت و تصويرهاي بصري واقعيتري بهنظر ميرسند. حال، پژوهشگران گروه DeepMind به يک الگوريتم هوش مصنوعي آموزش دادهاند که در نسخهي سفارشيشدهي بازي Quake III مانند يک انسان مبارزه کند. تيم ديپمايند ابتدا روي حالت تسخير پرچم (Capture the flag) تمرکز کردند که نقشهي بازي از مرحلهاي به مرحلهي ديگر تغيير ميداد. عوامل هوش مصنوعي بايد استراتژيهاي سازگار شدن با نقشهي جديد را ميآموختند؛ کاري که يک انسان بهراحتي از پس آن برميآيد. همچنين نياز بود که بتوانند بههمان خوبي که با تيم دشمن ميجنگيدند، با تيم دوست همکاري کنند و البته با استايلهاي مختلف بازي دشمن هماهنگ شوند. پژوهشگران تيم در راستاي همين مساله در پستي نوشتند: عوامل ما بايد از ابتدا ياد بگيرند که چگونه مشاهده، فعاليت، همکاري و در موقعيتهاي ناشناس رقابت کنند. همهي اين موارد از يک سيگنال تقويتي تکي در هر مسابقه مشخص ميشود: اينکه تيم ما برنده شد يا خير. پژوهشگران گروهي از عوامل هوش مصنوعي را بهگونهاي تعليم دادند که همچون انسان از بازي کردن ميآموزند و بازيشان بهتر ميشود. هر کدام از اين عوامل بهتنهايي با گرفتن يک سيگنال دريافت جايزه براي رسيدن به اهداف خود انگيزهي بيشتري پيدا ميکند، اين هدف ميتواند تسخير پرچم باشد. عوامل هوش مصنوعي روبهروي يکديگر و همينطور در مقابل انسانها براي تقويت حافظه و پايداري در رفتارهاي خود در مسابقات با سرعت کم و زياد بازي ميکنند. پژوهشگران دريافتند که عوامل هوش مصنوعي بيش از انسانها به پيروزي دست مييابند و همچنين بيشتر در همکاري مشارکت دارند. عوامل هوش مصنوعي رفتارهاي انساني ديگر نظير پيروي از همتيميها و ايجاد کمپين در پايگاه دشمن را نيز بهخوبي ياد گرفتند. با اين اوصاف، پژوهشگران ميگويند که هوش مصنوعي ميتواند در بازيهاي پيچيدهتر نظير StarCraft II و Dota 2 نيز شبيه انسانها در هر دو نقش دوست و دشمن ايفاي نقش کند. تصور استفادهي تيمهاي eSports از تکنولوژي براي بهبود نتايج خود در آينده چندان دور از انتظار نيست. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar