حمله بدافزاری به مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ
ايسنا/ آمار حملات سايبري و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسيده و برآوردها نيز حاکي است که رکورد حملات سايبري در سال آينده ميلادي ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد. بدافزارها، باجافزارها و حملات DDOS از جمله تهديدهاي امنيتي بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضاي مجازي را در معرض خطر حملات سايبري قرار دادهاند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصي و محرمانه آنها شده است. با اينکه حملات سايبري و بدافزاري بسياري تاکنون در جهان رخ داده است و خيل عظيمي از کاربران را تاکنون با مشکلات متعددي مواجه ساخته است، تازهترين گزارشهاي منتشره از سوي محققان و پژوهشگران امنيتي نشان ميدهد که در طول يک سال اخير، مراکز پس از فروش شرکت کرهاي سامسونگ در کشور ايتاليا بارها مورد حملات بدافزاري و سايبري قرار گرفته است که البته به نظر آنها اين مساله جديدي نيست بلکه مدتها قبل در کشور روسيه نيز مجرمان سايبري به چنين مراکزي حمله کرده بودند. به گفته آنها، اين حملات با ارسال ايميلهاي آلوده به حملات فيشينگي به کارمندان و کارکنان فعال در مراکز خدمات پس از فروش شرکتهاي مختلف از جمله آغاز ميشود و پس از آنکه قربانيان موردنظر به لينکهاي آلوده مندرج در ايميلهاي خود مراجعه کنند، اين هکرها و مجرمان سايبري قادر خواهند بود کنترل و مديريت دستگاه موردنظر را در دست گرفته و به اهداف شوم خود دست يابند. با توجه به گستردگي اين نوع از حملات، شرکت سامسونگ نيز از علت و منبع حملات بدافزاري و فيشينگي موردنظر اعلام ناآگاهي کرده است. معمولا هويت هکرها و مجرمان سايبري که با انتشار بدافزار قصد دارند به اطلاعات مهم و حياتي دست پيدا کنند، مشخص نميشود بنابراين شرکت سامسونگ نيز از اين قاعده مستثني نخواهد بود. اين حملات بدافزاري و سايبري با سوءاستفاده از آسيبپذيري و حفرههاي امنيتي موجود در وبسايتهاي اين شرکت صورت گرفته است. طبق گزارشها، مدتي پيش بود که حمله بدافزاري مشابه ديگري در مراکز پس از فروش سامسونگ در روسيه رخ داد و هويت مجرمان سايبري که در آن مشارکت داشتند، هرگز افشا و شناسايي نشد. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar