استراتژی جدید فیسبوک در احیای نام و آوازه خود
ايسنا/ گزارشهاي منتشر شده حاکي از آن است که شرکت فيس بوک بعد از رسوايي بزرگ کمبريج آنالتيکا که موجب شد اين شرکت با مخالفت و اعتراضات گستردهاي در سراسر جهان مواجه شود، درصدد است تا بتواند باري ديگر محبوبيت خود را در ميان کاربران محصولات تکنولوژي افزايش داده و با معرفي محصولات جديد بتواند موجب خوش درخشيدن نام و آوازه خود در جهان شود. حالا به نظر ميرسد که فيس بوک در آيندهاي نزديک قصد دارد با بهرهگيري از فناوري تشخيص چهره نمايشگر جديدي را به محصولاتي نظير دستيارهاي صوتي و اسپيکرهاي هوشمند معرفي کند تا کاربران بتوانند با برقراري تماس ويديويي از طريق اپليکيشن فيس بوک مسنجر از قابليتهاي شگفت انگيز اين محصول بهره مند شوند. دو هفته پس از آنکه وب سايتها و رسانههاي خبري بسياري گزارش کردند که شبکه اجتماعي فيسبوک با يک موسسه تحقيقاتي و مشاوره سياسي انگليسي تحت عنوان کمبريج آنالتيکا در انتشار اطلاعات شخصي و خصوصي کاربرانش همکاري داشته، مردم و منتقدان بسياري فيسبوک را به خيانت در امانت و همکاري با نهادهاي دولتي و تحقيقاتي و همچنين نقض حريم شخصي کاربران متهم کردند. اين شبکه اجتماعي به سرعت در آماج حملات شديد کاربران بسياري در سراسر جهان قرار گرفت، بهگونهاي که تعداد کثيري از شرکتها و افراد معروف به بستن و غيرفعال کردن صفحات مجازي خود در فيسبوک اقدام کرده و استفاده از اين شبکه اجتماعي را ننگي براي دنياي مجازي توصيف کردهاند.