ديجياتو/ به گزارش اکسيوس اپل به تازگي Asaii، يک شرکت تحليلگر موسيقي که در زمينه کشف هنرمندان نوظهور فعاليت ميکند را خريداري کرده است. به نظر ميرسد که تصميم کوپرتينوييها در واکنش به اقدام اخير رقيب قدرتمندشان اسپاتيفاي صورت گرفته که حالا به هنرمندان فاقد قرارداد هم اجازه ميدهد که آثار خود را مستقيما در اين سرويس بارگذاري کنند.
خريد اپل بعد از اعلام رسمي شرکت Asaii انجام شده که ماه گذشته از تعطيلي سرويس خود در چهاردهم اکتبر خبر داده بود. Asaii از يک داشبورد تشکيل شده که ميتواند به طور همزمان از شبکههاي اجتماعي و سرويسهاي استريم موسيقي داده جمعآوري کند. به لطف اين دادهها، ناشران ميتوانند براي کمپينهاي بازاريابي و تورهاي موسيقي گروههاي تحت حمايت خود برنامهريزي کنند.
هر چند، کاربرد اصلي اين داشبورد کمک به کشف هنرمندان مستعد پيش از به شهرت رسيدن آنهاست؛ موضوعي که ميتواند براي ناشران و اسپانسرها خبر خوشحالکنندهاي باشد. سازندگان Asaii ادعا ميکنند که تکنولوژي پيشرفته آنها ميتواند براي ناشران پيشبيني کند که آيا آثار يک هنرمند مستعد بين «10 هفته تا يک سال ديگر» وارد جداول آثار محبوب و پرفروش موسيقي ميشود يا خير.
اما Asaii به غير از اين کار، الگوريتمهاي پيشرفتهاي نيز دارد که سرويسهاي استريم موسيقي ميتوانند از آنها براي پيشنهاد موسيقي به کاربران خود استفاده کنند. گفته شده که اپل از اين تکنولوژي براي رقابت با قابليتهاي Daily Mix و Discover Weekly اسپاتيفاي استفاده خواهد کرد.
بازار