همکاری سه غول فناوری برای کاهش محتوای اهانت آمیز در فضای مجازی
مهر/ فيس بوک، گوگل و توئيتر پس از گزارش هايي درباره محتواي غيرقانوني و اهانت آميز در اين شبکه ها، مجبور شده اند بيش از ۳۰ ميليون پست را در سه ماهه نخست سال حذف کنند. اين سه شرکت فناوري در برابر کميته دانش و فناوري پارلمان انگليس حاضر شدند تا درباره نحوه مقابله با اخبار جعلي، مطالب اهانت آميز و تروريستي توضيحاتي ارائه کنند. درهمين راستا کريم پالانت مدير سياست هاي عمومي فيس بوک در انگليس اعلام کرد اين شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰ ميليون تصاوير غيراخلاقي را حذف کرده است. به گفته او با توجه به قوانين، سخنان اهانت آميز ميليون ها پست در فاصله بين ژانويه تا مارس ۲۰۱۸ حذف شدند. اين در حالي است که در سه ماهه آخر ۲۰۱۷ نيز ۵۰۰ هزار پست حذف شده بودند. فيس بوک اعلام کرده مشغول افزايش تعداد بازرسان محتوا و کارمندان بخش ايمني خود است. درهمين راستا تعهد کرده تا پايان سال، ۲۰۰ هزار کارمند محتواي اين شبکه اجتماعي را به طور جهاني رصد و بررسي کنند. اين درحالي است که «شينيد مک سوييني» نائب رييس ارتباطات و سياست هاي عمومي توئيتر به اين کميته اعلام کرد تاکنون در اين شبکه اجتماعي حدود يک ميليون حساب کاربري حذف شده که از ۲۰۱۵ ميلادي محتواي تروريستي منتشر مي کنند. از اين تعداد، ۲۷۵ هزار حساب کاربري در ۶ ماه دوم ۲۰۱۷ ميلادي حذف شده اند. همچنين الزوير کلير لايلي مدير بخش امنيت کودک در Google UK نيز اعلام کرد از آوريل تا ژوئن ۲۰۱۸ ميلادي ۷.۷ ميليون ويدئو را از يوتيوب حذف شده است. به گفته لايلي يوتيوب با استفاده از الگوريتم هاي ماشين يادگيري محتواي غيرقانوني و اهانت آميز را رصد مي کند تا به سرعت حذف شود. همچنين اين شرکت نيز اعلام کرده تا پايان سال حدود ۱۰ هزار بازرس را براي بازرسي و رصد محتوا استخدام مي کند.