دیجیاتو/ کمپانی گوگل هر ساله در گردهمایی «Playtime» با صدها تن از توسعه دهندگان، برنامه های خود برای سیستم عامل اندروید و نرم افزارهای اندرویدی را مطرح کرده و ضمن دریافت نظرات شرکت کنندگان به صورت مستقیم، راهبردهای آینده پلتفرم را هم تا حدودی ترسیم می کند.
به ازای هر 6 مگابایت افزایش حجم اپلیکیشن در گوگل پلی، 1 درصد از تعداد کل دانلودهای آن کاسته می شود

مراسم امسال گوگل نیز با تأکید ویژه بر نرم افزارهای اندرویدی کم حجم پیگیری شده چرا که بر اساس آمار موجود، با هر 6 مگابایت افزایش اندازه نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی، 1 درصد از تعداد کل دانلودهای آن کاسته می شود. این موضوع زمانی اهمیت می یابد که با نگاه به داده های چند سال اخیر، می بینیم که حجم فایل های APK اپلیکیشن ها همواره افزایش یافته و در نتیجه، تعداد دانلودها نسبت به قبل کاهش یافته است؛ موضوعی که چندان به نفع گوگل و توسعه دهندگان نخواهد بود.

گوگل حالا به دنبال معکوس کردن روند موجود بوده که این موضوع برای کاربران به معنی فضای خالی بیشتر در دیوایس ها خواهد بود. چنین رویکردی در کنار افزایش رضایت کاربران، افزایش دانلود اپلیکیشن ها و در نتیجه افزایش سود توسعه دهندگان و گوگل را به دنبال خواهد داشت.

کمپانی ساکن مانتین ویو به منظور رسیدن به هدف خود، فرمت جدیدی برای انتشار اپلیکیشن ها در اختیار توسعه دهندگان قرار داده که «Android App Bundling» نام دارد. این روش از دانلود فایل ها و ابزارهای مشترک اپلیکیشن جدید با سایر نرم افزارهایی که روی دستگاه قرار دارند، جلوگیری می کند.

به زبان ساده، اگر دانلود و نصب اپلیکیشن را به غذا پختن تشبیه کنیم، در روش جدید هربار تنها مواد اولیه مورد نیاز را خریداری می کنیم چرا که ابزارهایی مانند دیگ، اجاق، چاقو و... را از قبل در خانه داریم.

علاوه بر کاهش حجم اپلیکیشن ها، گوگل امکان استفاده از قابلیت «Instant Apps» را برای توسعه دهندگان راحت تر کرده است. این قابلیت که به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن یا بازی را قبل از دانلود امتحان کنند، پیش از این نیازمند توسعه دو نسخه از نرم افزار بود، اما حالا تنها با توسعه یک ورژن قابل دستیابی است.




ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید