شهر سخت افزار/ به گزارش شرکت بین‌المللی داده‌ها در سه‌ ماهه‌ سوم سال جاری مایکروسافت موفق شده است تا دست کم در بازار اروپای غربی اپل را شکست دهد و میزان فروش سرفیس را افزایش دهد و آی‌پد پرو را پشت سر بگذارد.

مایکروسافت و اپل از شرکت‌های سابقه دار و قدرتمند در زمینه تولید تبلت‌ها به شمار می‌روند و رقابت‌های این دو شرکت در زمینه تبلت‌ها تمامی ندارد؛ اپل با نوآوری در تبلت‌های خود قصد رقابت دارد و مایکروسافت با سرفیس گو 10 اینچی قصد دارد تا اصالت تبلت‌ها را حفظ کند و مخاطب‌های خاص خود را دارد؛ البته پیشرفت‌ها و نوآوری‌های مایکروسافت هم در زمینه تولید تبلت‌های سرفیس نباید دست کم گرفت.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در سه‌ ماهه‌ سوم سال جاری، تعداد 316 هزار دستگاه سرفیس برای خرده فروشان ارسال شده است؛ این ارقام در مقایسه با آمار سالانه افزایش 40 درصدی تقاضا محصولات سرفیس را نشان می‌دهد. این آمارها شامل 80 هزار دستگاه تبلت سرفیس گو، 30 هزار کامپیوتر سرفیس بوک و 205 هزار دستگاه سرفیس پرو می‌شود.

به گفته پژوهشگر شرکت بین‌المللی داده‌ها (IDC)، سرفیس گو به دلیل اقتصادی بودن و قیمت پایین 380 یورو مورد توجه بسیاری از کاربرانی که امکان خرید دستگاه‌های سرفیس پرو را ندارند قرار گرفته است و این موضوع باعث رشد چشمگیر فروش محصولات خانواده سرفیس مایکروسافت شده است. به گفته این پژوهشگر، سرفیس گو نسبت به سایر رقبای مجهز به ویندوز 10، کارایی و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما همچنان قیمت آن برای بازار محصولات آموزشی کمی بالا است.

در این بین، اپل موفق شده است تا در سه‌ ماهه‌ سوم سال جاری تعداد 308 هزار آی‌پد پرو را به فروش برساند؛ در همین راستا پژوهشگر شرکت بین‌المللی داده‌ها معتقد است که اپل به زودی در سه ماهه چهارم سال جاری جایگاه قبلی خود را از مایکروسافت پس می‌گیرد و فروش آی‌پد پرو را به اوج خود می‌رساند؛ البته با توجه به شرایط فعلی آی‌پد پرو‌های 2018 این موضوع کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. اخیراً تسترهای یوتیوبی متوجه شده‌اند که تبلت لوکس و گران قیمت آی‌پد پرو 2018 از کیفیت بدنه بسیار پایینی بهره می‌برد و با کوچکترین فشاری در تست خمش به راحتی می‌شکند؛ دلیل اصلی این مشکل نیز شاسی آلومینیومی بسیار نازک و ضعیف ذکر شده است.

البته باید در نظر داشته که با وجود رشد فروش مایکروسافت و کاهش فروش اپل، بازار تبلت همچنان در وضعیت خوبی قرار ندارد و میزان فروش آن در سه‌ ماهه‌ سوم سال جاری تا ۲.۹ درصد افت کرده است؛ در این بین تبلت­‌های هیبریدی افت سالانه ۱۴.۵ درصدی را تجربه می‌کنند.


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید