اضافه شدن فیلمهای سینمایی رایگان به یوتیوب با چاشنی تبلیغات
زوميت/ يوتيوب از سرويس جديدي براي ارائهي رايگان برخي از فيلمهاي سينمايي همراه با نمايش تبليغات رونمايي کرد. پس از گذشت مدت کوتاهي از ارائهي رايگان دستهاي از فيلمهاي سينمايي در برخي از سرويسهاي ويدئويي نظير Roku، يوتيوب نيز بالاخره قدم به اين عرصه گذاشت و بيسروصدا از ماه اخير اين ويژگي را به بخش «Movies & Shows» که تا پيش از اين براي خريد يا اجارهي فيلمهاي سينمايي بود، اضافه کرد. اين مجموعه هماکنون فقط ۱۰۰ فيلم از فيلمهاي قديمي نظير «Terminator» ،«Rocky» و «Agent Cody Banks» را دربرميگيرد و از اينرو هرچند بنابر صحبت مدير محصول يوتيوب، در آينده شاهد افزايش تعداد فيلمهاي اين دسته خواهيم بود، اما بايد انتظار فيلمهايي را داشته باشيم که به پايان چرخه فروش خود رسيدهاند و اميدي به سوددهي آنها نيست؛ اگرچه اين موضوع چندان خوشحالکننده نيست، اما حداقل ميتوان گفت با يک سرويس خوب براي گذراندن بعدازظهرهاي کسلکننده روبهرو هستيم! البته در نظر داشته باشيد که اين لطف يوتيوب به شما چندان هم بدون مزد نيست؛ چراکه يکي از اهداف اين سرويس، ايجاد يک بستر تبليغاتي جديد و بهنوعي يک بازي دوسر برد براي کاربران و تبليغکنندگان است و از طرفي، ميدانيم که گاهي ممکن است در يوتيوب با فيلمي مواجه شويم که محتواي خشونتآميز يا منزجر کنندهاي داشته باشد و چيزي براي يک شرکت يا مجموعه بدتر از اين نيست که تبليغش در ابتداي چنين فيلمي به کاربر نمايش داده شود. پس طبيعي است که بستر جديد و ايمن يوتيوب که چالش خاصي در زمينه محتوا به همراه ندارد، جذابيت فراواني براي تبليغکنندگان به همراه داشته باشد. بنابراين اگر در حين تماشاي فيلم و در فاصلههاي معيّن با تبليغات پاپآپ و ساير گونههاي تبليغاتي مواجه شديد اصلاً تعجب نکنيد و بهجاي آن، ذهن خود را با افکار مثبتي نظير اينکه «با ديدن اين تبليغات، سود دوبارهاي به محصولات هنري قديمي ميبخشيد» سرگرم کنيد! نظر شما درباره اين سرويس چيست؟ آيا سود حاصل از تبليغات اين ايدهي جديد تا حدي خواهد بود که مجموعهاي همچون Youtube را در آيندهاي نزديک به ارائه فيلمهاي سينمايي بهروزتري ترغيب کند؟