راهبرد جدید و خطرناک گوگل برای رقبا
ترنجي/ مي دانيم که گوگل هم همانند ديگر رقبا مثل اپل و آمازون فيلم سينمايي يا سريال را اجاره مي دهد يا مي فروشد. تجربه نشان داده که عموما پرداخت مستقيم براي چيزي هميشه مورد پسند کاربر نيست. به نظر مي رسد گوگل مي خواهد راهبرد جذابي براي ارايه فيلم سينمايي يا حتي سريال در يوتيوب ارايه کند که براي رقبا گوگل خطرناک است در حقيقت تماشاي رايگان فيلم سينمايي در يوتيوب راهبرد جديد و خطرناک گوگل براي رقبا است. حتما براي شما هم پيش آمده که مستندي يا ويديو طولاني در يوتيوب ببينيد و علاوه بر تبليغات اوليه، ميان آن هم تبليغات ببينيد. يوتيوب خيلي بي سروصدا چيزي حدود ۱۰۰ فيلم از جمله عناويني چون “Rocky” و “The Terminator” يا “Zookeeper”، “Agent Cody Banks و “Legally Blonde” را به صورت رايگان اما با تبليغات مياني ارايه مي کند. بله، چيزي شبيه به تلويزيون ديگر، شما رايگان محتوا را ببينيد و ما از تبليغاتش امرار معاش مي کنيم. چرا رقباي ديگر به فکر اين راه حل نيفتادند؟ خب اولا اينکه هيچ کدام مانند يوتيوب ۱.۹ ميليارد کاربر فعال ماهانه ندارند و البته نفوذ گوگل را در بين ارايه دهنده ها ندارد. اگر اين اتفاق همه گير شود خيلي از رقبا از ميدان به در خواهند شد يا راهکاري مشابه به کار مي گيرند که به نظر براي کاربر مي تواند مفيد باشد.