انتخاب/ فیسبوک اعلام کرده که به زودی رقم 300 میلیون دلار را در اخبار محلی سرمایه گذاری می کند. این رقم هنگفت می تواند در پلتفرم های مختلفی قابل مشاهده باشد.

فیسبوک قصد دارد در سه سال آینده سرمایه گذاری قابل توجهی در اخبار محلی داشته باشد و 300 میلیون دلار به طرح های مختلف و سازمان های خبری اختصاص داده است.

این غول شبکه های اجتماعی، اخیرا با ناشران خبر رابطه ای گرم داشته است. به نظر می رسد گزینه هایی جدی مثل فاکس نیوز و سی ان ان در ذهن مدیران فیسبوک برای این همکاری نقش بسته اند.

جالب است بدانید گگل نیز طی سال گذشته صحبت هایی در مورد سرمایه گذاری مشابه در حوزه خبر مطرح کرده بود. این نوع فعالیت ها می تواند به عنوان تلاش برای بهبود آسیب هایی که سیستم عامل های بزرگ دیجیتال برای اکوسیستم های خبری ایجاد می کنند، به نظر برسد. گمانه زنی های دیگر احتمال می دهند که غولهای فناوری در تلاشند تا به سادگی از منبع محتواهای مهم محافظت کنند تا در اصل از کسب و کار خود در برابر فشارهای دولتی حفاظت کنند.

کمپبل براون، معاون مدیر بخش بین الملل گلوبال نیوز، در پستی وبلاگی به بررسی تصمیم فیسبوک و صحبت کردن با شرکای تجاری در این باره می پردازد و می گوید: "چرا فیسبوک تصمیم دارد روی خبرهای محلی تمرکز کند؟ پاسخ ساده است: مردم بیشتر اخبار محلی را می خواهند تا خبرهای بین المللی و البته خبرهای محلی سریعتر پخش می شوند."

براون گفت که سرمایه گذاری ها به دو حوزه وسیع گسترش می یابند: نخست حمایت از روزنامه نگاران و اتاق های خبر در روند جمع آوری اطلاعات و دوم کمک به آنها برای ایجاد مدل های تجاری پایدار.

به طور خاص، فیسبوک می گوید که این سرمایه گذاری به این ترتیب خواهد بود:

_5 میلیون دلار در مرکز پولیتزر برای راه اندازی «داستانهای محلی و خانگی » که یک طرح ابتکاری برای ارائه کمک های مالی در جهت گزارش دهی برای پوشش موضوعاتی است که جوامع محلی را تحت تاثیر قرار می دهند.

_2 میلیون دلار برای گزارش های محلی آمریکا و ابتکار عمل برای حضور 1000 روزنامه نگار در ادارات محلی در سراسر آمریکا طی پنج سال آینده

_1 میلیون دلار برای صندوق تبدیل اخبار محلی که تلاش می کند تا یک مرکز برای ارزیابی و بهبود نحوه استفاده از فناوری در اتاقهای خبر ایالات متحده ایجاد کند

_1 میلیون دلار سرمایه گذاری در انجمن محلی رسانه ها و کنسرسیوم رسانه محلی، برای کمک به 2،000 نفر از اعضای اتاق خبر که جریان درآمد محتوا را تامین کنند

_یک تعهد 1 میلیون دلاری به پروژه روزنامه نگاری آمریکایی که از سازمان های خبری محلی با فعالیت های بشردوستانه حمایت می کند

_6 میلیون دلار برای پروژه News Community که با ناشران بریتانیا همکاری می کند تا روزنامه نگاران محلی را استخدام کنند و آنها را در یک دوره دو ساله در نشریات محلی به کار گیرند

_بیش از 20 میلیون دلار برای گسترش برنامه Accelerator برای کمک به ناشران محلی با مدل های عضویت و اشتراک خصوصی





ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید