فیسبوک در حال ساخت پروژه ای برای جذب نوجوانان است
مجله پلازا/ شبکه اجتماعي فيسبوک که اين روزها بيش از هميشه فراگير شده، براي جذب بيشتر نوجوانان در حال ساخت نوعي هاب ميم (meme) است که خود شرکت اعلام کرده اين هاب، مراحل آزمايشي خود را سپري ميکند. فيسبوک در نظر دارد تا نوجوانان بيشتري را به شبکه اجتماعي خود جذب کند و نوعي محصول ويدئويي جديد را طراحي کرده که ميتواند براي اين دسته از کاربران بسيار بامزه باشد. بر اساس گزارشي که TechCrunch روز جمعه منتشر کرد، فيسبوک به عنوان بزرگترين شبکه اجتماعي دنيا در حال ساخت و آزمايشي نوعي هاب براي محتواي meme بامزه به نام LOL است. لازم به ذکر است که LOL در انگليسي به معناي خنده است و هنگام چت کردن به کار ميرود. يکي از سخنگويان فيسبوک تاييد کرده که شرکتش در حال آزمايش اين ايده جديد است. اين سخنگو گفت: ما در حال آزمايشي با مقياس کوچک هستيم تا اين مفهوم را ارزيابي نماييم و کانسپت مورد نظر، مراحل ابتدايي خود را سپري ميکند. در حال حاضر، فيسبوک مالک اينستاگرام است که نوعي نرمافزار محبوب براي به اشتراکگذاري تصاوير توسط کاربران است. با اين وجود، اين اپليکيشن هنوز در جذب نوجوانان چندان موفق نبوده، چرا که اين دسته از کاربران بيشتر به سمت نرمافزاري همچون اسنپ چت (Snapchat) ميروند. فيسبوک با معرفي استوري در اينستاگرام، يکي از مولفههاي جذاب اسنپچت را مورد استفاده قرار داده که طي آن کاربران ميتوانند تصاوير و يا ويديوهاي خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند که بعد از 24 ساعت محو ميشود. سال گذشته، اين شرکت همچنين با يک اپليکيشن مخصوص ويديوهاي کوتاهمدت به نام Lasso سعي کرد تا نوجوانان را به سمت خود جذب نمايد، اما اپ مورد نظر چندان با توفيق همراه نبود. سايت TechCrunch که خودش شاهد برخي از طراحيهاي LOL بوده است، اعلام کرده که در اين هاب دستهبنديهاي مختلفي همچون براي شما (For You)، حيوانات (Animals)، شکستها (Fails) و شوخيها (Pranks) وجود دارد. بر اساس اعلام سايت مذکور، حدود 100 دانشآموز مقطع دبيرستان در حال آزمايش اين محصول هستند. البته، فيسبوک هنوز تصميم نگرفته که آيا LOL را به عنوان يک اپليکيشن مستقل ارائه نمايد و يا آن را درون اپليکيشن اصلي خود قرار دهد. بايد منتظر بمانيم و نتيجه اين اپليکيشن را از مشاهده کنيم.