آمازون بهترین شرکت جهان در جذب تبلیغات دیجیتال
باشگاه خبرنگاران/ شرکت بزرگ آمازون با اينکه هنوز مدت زمان زيادي از سال ۲۰۱۹ نگذشته، با پشت سر گذاشتن غولهايي همچون گوگل و فيسبوک به جايگاه نخست در جذب آگهيهاي دنياي ديجيتال رسيد. رتبهبندي بهترين رسانه ديجيتال جهان با در نظر گرفتن فاکتورها و ملاکهاي مختلفي صورت ميگيرد که آمازون در بسياري از موارد مورد ارزيابي، درصدهاي بسيار بالايي را بدست آورده است. آمازون که با رشد بسيار خوب سودهي در سالهاي اخير روبهرو بود، در صدد است تا با شکستن رکوردهاي مختلف در حوزههاي فروش، فناوري و ... به برترين شرکت دنيا مبدل شود. کارشناسان دنياي ديجيتال سال ۲۰۱۹ را به عنوان سال فرصتها و چالشها در جهان رسانههاي ديجيتال ميدانند. گوگل و فيسبوک با بهبود نبخشيدن به روشهاي تبليغاتي خود و عدم استفاده از آخرين فناوريها در حوزه رسانههاي ديجيتال نتواستند همانند آمازون در زمينه جلب نظر صاحبان سرمايه و کالاها عمل کنند و به همين دليل با سقوط رتبه تجاري در زمينه رسانههاي ديجيتال مواجه شدند. عملکرد تجاري مناسب آمازون حتي بر روي تبليغات تلويزيوني نيز تاثير گذاشته و بسياري از شرکتهاي بزرگ را به فکر استفاده از رسانههاي ديجيتال همچون آمازون جهت معرفي و تبليغ محصولات خود انداخته است. آمازون با کسب درصدي بالا در زمينههاي الگوبردارري از روش جاري فيسبوک در رسانههاي ديجيتال، افزايش سطح ايمني حريم خصوصي کاربران، بازخواني اطلاعات شخصي کاربر و پاک کردن موارد اضافي و بياهميت، پايين آوردن ميزان مصرف اينترنت، حفظ حضور در برنامههاي اينترنتي بدون اشتراکگذاري اطلاعات کاربر و غيرفعالسازي حساب کاربري توانست به اين موفقيت دست يابد. ارزيابيها نشان داده آن دسته از صاحبان مشاغل که کالا يا حرفه خود را از طريق رسانه ديجيتال آمازون معرفي و تبليغ کردند، به موفقيتهاي بيشتري در زمينه کسب بازارهاي متنوع در جهان دست يافتهاند.