دیجیاتو/ تلویزیون های 8K چند ماهی است که وارد بازار کره جنوبی شده اند و در همین بازه زمانی کوتاه، حدوداً نیمی بازار تلویزیون های بزرگ تر از 65 اینچی را به خود اختصاص داده اند. چنین آماری حاکی از پتانسیل بالای تلویزیون های 8K در بازار بوده و باعث شده کمپانی سامسونگ، سرمایه گذاری ویژه ای در این بخش داشته باشد.

یونگهی هان رئیس واحد نمایشگرهای شرکت کره ای ضمن اشاره به برنامه بلند مدت سامسونگ در حوزه نمایشگرهای QLED و MicroLED، پیش بینی کرده در سال جاری میلادی بیش از 50 درصد تلویزیون های 8K فروش رفته در بازار از محصولات سامسونگ خواهند بود.

کمپانی کره ای هم اکنون تلویزیون های 8K خود را در بازارهای ایالات متحده، اروپا و روسیه نیز به فروش می رساند و تصمیم دارد در فاز بعدی، به بازارهای خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین نیز ورود کند. البته شرکت های ال جی، سونی و برندهای چینی هم مدل های مختلف تلویزیون های QLED خود را روانه بازارهای بین المللی کرده اند؛ اما سهم بازار هیچکدام قابل مقایسه با سامسونگ نیست.

شرکت مورد بحث که برای سیزدهمین سال پیاپی بزرگترین تولیدکننده تلویزیون در دنیا شده، هم اکنون تنها از سوی کمپانی هموطن خود یعنی ال جی آن هم در بازار تلویزیون های گران قیمت مورد رقابت قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع آگاه درون کمپانی، راهبرد کنونی سامسونگ تأکید بر فناوری QLED در مقابل OLED است که در کنار آن، تلویزیون های MicroLED هم به عنوان جایگزین دیگری برای OLED مطرح می شوند. لازم به اشاره است که در فناوری MicroLED بر خلاف OLED، نمایشگر از نور پس زمینه استفاده نمی کند و به جای مواد ارگانیک، از متریال مصنوعی بهره می برد که عمر پیکسل ها را افزایش داده و از بروز پدیده burn-in (نیم سوز شدن پیکسل ها) پیشگیری خواهد کرد.

گفتنی است کمپانی سامسونگ به سمت تولید تلویزیون های MicroLED کوچک تر متمایل شده که هرچند با کاهش ابعاد حفظ انسجام پنل دشوارتر می شود، اما در صورت موفقیت، هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید