گجت نيوز/ در يک پست جديد که بر روي شبکه اجتماعي چيني ويبو منتشر شده است، کمپاني ويوو از زير مجموعه خود تحت عنوان برند iQOO براي فروش گوشي هاي پرچمدار گران قيمت رونمايي کرد.
همانطور که در تصوير مشاهده ميکنيد، اکانت رسمي اين برند به تازگي بر روي ويبو فعاليت خود را آغاز کرده است و حالا مشخص شده که اين برند در زمينه فروش گوشي هاي موبايل فعاليت خواهد کرد. از آنجايي که کمپاني ويوو همين حالا هم گستره عظيمي از تلفن هاي همراه هوشمند از پايين رده گرفته تا پرچمدار را به فروش ميرساند، احتمالا اين برند جديد تنها براي فروش موبايل هاي گران قيمت به کار گرفته خواهد شد..
اوايل صبح امروز ويوو اولين پست اکانت رسمي برند براي فروش گوشي هاي پرچمدار بر روي ويبو را بازنشر کرد تا رسما راهاندازي اين شرکت زيرمجموعه خود را معرفي کند. با جستجو در حساب کاربري اين برند جديد مشاهده ميشود که اين برند زير مجموعهاي از تشيکلات Vivo Mobile Communications Co. Ltd محسوب خواهد شد. هرچند که احتمالا صرف نظر از مسائل مالي، اين برند نيز به طور کاملا جداگانه و مستقل فعاليت خود را ادامه خواهد داد؛ درست مشابه اتفاقي که براي برندهاي ردمي مجموعه شيائومي و ريل مي زيرمجموعه اوپو رخ داده است.
در حال حاضر جزئياتي درباره تيم مديريتي و افراد شاغل در اين برند جديد منتشر نشده است و آنها از طرفداران خواستهاند که برايشان کامنت بگذارند. گوشي هاي ويوو در کشور چين معمولا در بازهي قيمتي ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ يوآن معادل حدودا ۱۴۷ تا ۵۹۰ به فروش رسيدهاند و حالا انتظار ميرود که iQOO پرچمداران گرانقيمتي با حدود قيمت ۵ هزار يوآن معادل ۷۳۸ دلار يا بالاتر را به فروش برسانند. هرچند که هنوز جزئياتي درباره محصولاتي که تحت اين برند فروش خواهد رسيد اعلام نشده است.
دومين iQOO.com به عنوان وبسايت رسمي مجموعه در حال حاضر فعال شده اس،ت هرچند که تنها اطلاعاتي کلي درباره برند ويوو بر روي آن درج شده است و اطلاعاتي از اين برند جديد مشاهده نميشود. احتمالا به زودي ويوو و iQOO کنفرانس خبري مشترکي را برگزار خواهند کرد تا جزئيات کاملتري درباره اين تشکيلات جديد منتشر کنند. تنها پوستر منتشر شده توسط iQOO نيز نشان ميدهد که احتمالا تنها گوشي هاي آينده نگرانه با فناوريهاي سطح بالا توسط آن به فروش خواهند رسيد.
انشعاب برندهاي چيني رايج شده است
جالب است بدانيد که با بررسي نتايج جستجو در فيسبوک، توييتر و اينستاگرام به نظر ميرسد که ويوو از نيمه دوم سال ۲۰۱۸ در اندونزي در حال جذب نيروي کار براي iQOO بوده است و ميتواند به معناي اين باشد که اين برند به عنوان يک مجموعه جهاني فعاليت خواهند کرد. در کشور چين تعداد زيادي از کمپانيهاي توليدکننده گوشي هاي موبايل زيرمجموعههايي براي خود راهاندازي کردهاند که تعداد آنها به حدود ۱۰۰ برند زيرمجموعه ميرسد. هدف اصلي اکثر زيرمجموعه ها نيز ارائه محصولات متفاوت با برند اصلي و در رنجهاي قيمتي بالاتر و پايينتر بوده است. در حال حاضر آنر زيرمجموعه هواوي، موتورولا زيرمجموعه لنوو، نوبيا زيرمجموعه زد تي اي، Charm Blue زيرمجموعه برند ميزو و برندهاي POCO ،ردمي و Black Shark متعلق به شيائومي هستند.
با توجه به اين که در حال حاضر بسيار به تاريخ برگزاري نمايشگاه MWC 2019 بارسلون نزديک شدهايم، احتمالا ويوو به زودي جزئيات جديدي از برند iQOO را منتشر خواهد کرد.
بازار