logo

حقایقی جالب درباره آیپاد

منبع
بروزرسانی
حقایقی جالب درباره آیپاد
ديجي رو/ اپل آيپاد خط توليد مديا پليرهاي قابل حمل و کامپيوترهاي جيبي چندمنظوره است. نسخه اول آيپاد در 23 اکتبر سال 2001، حدود 8 ماه و نيم پس از انتشار نسخه مکينتاش iTunes منتشر شد. اما از 27 ژوئيه 2017 فقط iPod Touch است که هنوز توليد مي‌شود. در راستاي صحبت درباره آيپاد اپل در اين مقاله مي‌خواهيم به 24 حقيقت بسيار جذاب و شگفت‌انگيز در مورد Apple iPod بپردازيم. 
1. نام iPod (آيپاد) توسط ويني چيکو، يک کپي‌رايتر مستقل پيشنهاد شد که از يک عبارت فيلم استنلي کوبريک، اديسه فضايي محصول سال 2001 الهام گرفته شده بود: جمله اين بود: « هال، غلاف اين محفظه را باز کن».(Open the pod bay door, Hal) 2. غافل از توسعه اپل و اين که آن‌ها سال آينده يک محصول را راه‌اندازي مي‌کنند، جوزف. ان. گراسو براي ثبت علامت تجاري “آيپاد” درخواست داد. او برنامه ريخته بود که از آن براي کيوسک‌هاي اينترنت استفاده کند. اين نام در سال 2003 ثبت شد و گراسو آن را در سال 2005 به اپل اختصاص داد. 3. ايده يک دستگاه پخش موسيقي قابل حمل به همراه يک هارد ديسک ذخيره‌سازي توسط توني فادل مطرح شد. او اين ايده را در سال 1999 طرح‌ريزي کرد. فادل براي امتحان و توسعه پلير قابل‌حمل، يک شرکت راه‌اندازي کرد و نام آن را Fuse گذاشت. اما نتوانست دور دوم بودجه را تامين کند و در نهايت شرکت بسته شد. 4. وقتي که فادل شرکت Fuse را بست، ايده خود را با شرکت فيليپس (Philips) و رئال نت ورکز (RealNetworks)، جاهايي که قبلا براي آن‌ها کار کرده بود، در ميان گذاشت اما هر دو شرکت اين مفهوم و ايده را رد کردند. 5. سپس فادل به اپل نزديک شد و آن‌ها از ايده‌ي او بسيار استقبال کردند. با راهنمايي جان رابينستين، رئيس مهندسي سخت افزار اپل، آيپاد به سرعت شکل گرفت. 6. فادل که به عنوان پدر آيپاد معرفي شد يک دي جي آماتور بود و ايده آيپاد زماني به ذهن او خطور کرد که از حمل مجموعه بزرگ سي‌دي‌هاي خود خسته شده بود. 7. در طراحي آيپاد از راديوي ترانزيستوري T3 براون که توسط طراح بزرگ آلماني، ديتر رامز، خلق شده بود الهام گرفته شد. 8. آيپاد به علت دو مشکل عمده خيلي زود به موفقيت نرسيد. مشکل اول اين بود که آيپاد يک دستگاه مختص مک بود و مشکل دوم قيمت بالا و گراني آن بود. 9. نرم‌افزار شخص ثالث براي کاربران کامپيوتر وجود داشت ولي تا سال 2003 و انتشار رسمي نسخه ويندوز فروشگاه موسيقي iTunes اين دستگاه در واقع خاموش بود. 10. پس از گذشت 5 و نيم سال از راه‌اندازي، اپل بيش از 100 ميليون آيپاد فروخت و به رکورد سريعترين فروش پلير موسيقي در تاريخ دست يافت. 11. ظرف چند سال، آيپاد تاثير زيادي بر اين صنعت گذشت به طوري که نزديک به 4000 نوع لوازم جانبي در بازار براي اين دستگاه عرضه مي‌شد. 12. آيپاد مي‌‌توانست فايل‌هاي موسيقي ديجيتال مختلف از جمله WAV،AIFF و MP3 را پخش کند که از جمله محبوب‌ترين فرمت‌ها در آن زمان بودند. 13. نسخه‌هاي اوليه آيپاد با يک هشدار از سوي اپل همراه بود که اعلام مي‌کرد:« موسيقي را ندزديد».
14. تخم‌مرغ عيد پاک در اولين آي‌پدها وجود داشت که Breakout ناميده شد و همچنين به نام Bricks نيز معروف است. Breakout يک بازي بود که چند سال بعد توسط بنيانگذار شرکت اپل، استيو وزنياک و بقيه همکارانش توسعه داده شد. 15. در 9 سپتامبر سال 2014 اپل تصميم گرفت خط توليد آيپاد کلاسيک (Ipod Classic) را متوقف کند. 16. نمايشگر لمسي آيپاد گرانقيمت‌ترين قطعه آن محسوب مي‌شود که 35 دلار براي توليدکننده هزينه دارد. 17. به طور متوسط طيف کامل صداها براي آي‌پاد 120 دسي بل است. 18. اولين آپپادي که ساخته شد ظرفيت 5 گيگابايتي داشت. 19. اگر از باتري‌هاي آيپاد اصلا استفاده نکنيد بين 14 تا 28 روز دوام خواهند داشت. 20. بسته به مدل آيپاد، در صورت شارژ کامل باتري، به طور مداوم بين 8 تا 20 ساعت موسيقي پخش خواهد کرد. 21. گران‌قيمت ترين آيپاد 231776 دلار ارزش دارد. 22. در فرانسه پخش صداي موسيقي آيپاد بالاتر از 100 دسي بل غيرقانوني است. 23. آيپاد به دليل هارد درايوهاي شکننده و عمر کوتاه مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2005، نظرسنجي در وب‌سايت MacInTouch انجام شد. در اين نظرسنجي نرخ متوسط شکست آيپاد 13.7 درصد را نشان داد. 24. آيپاد اپل برنده چندين جايزه اعم از بهترين مهندسي و نوآورانه‌ترين محصول صوتي تا رتبه چهارم بهترين محصول کامپيوتري سال 2006 بود. آن‌ها همچنين نظرات و امتياز خوبي را در بخش‌هاي ظاهر محصول، طراحي ايده آل و سهولت استفاده دريافت کرده‌اند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره