راهحل سامانه همتا برای مسافرانی که در زمان ثبت تلفن همراه خطا دریافت کردند
باشگاه خبرنگاران/ سامانه همتا با انتشار اطلاعيههايي راهکارهاي پيش روي مسافران در زمان دريافت خطا از سامانه ثبت تلفن همراه را منتشر کرده است. با اتصال دو سامانه همتا و گمرک،قرار است از اين پس به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه در گمرک، کد فعالسازي به شماره همراه مسافر پيامک شود.ممکن است مسافران در زمان ثبت وسيله خود پيامکي را با محتواي خطا دريافت نمايند.سامانه همتا راهکارهاي پيش روي مسافران در زمان دريافت انواع خطاها را منتشر کرده است. ممکن است در زمان استعلام شناسه imei از سامانه همتا پيامک خطا با اين توضيحات "تعداد شناسههاي وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه اين مدل دستگاه مطابقت ندارد" ارسال شود.حال اگر هريک از مسافران ، در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با اين خطا مواجه شد،براساس اطلاعيه کميته اجراي طرح رجيستري يا همان همتا بايد مراحل زير را انجام دهد: ۱- با وارد کردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات (شناسه IMEI) هاي آن را تشخيص داده و تا زماني که تمام اين شناسه IMEI ها را به صورت صحيح وارد نکنيد اجازه ثبت دستگاه را به شما نمي دهد. ۲- اگر دستگاه تان دو سيمکارته است، بايد به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نيز وارد نماييد. ۳- اگر دستگاه تان تک سيمکارته است، اما اين خطا را دريافت مي کنيد، با مرکز پاسخگويي همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نماييد. ممکن است در زمان ثبت شناسه پيامکي خطا با توضيحات زير دريافت شود:خطا در استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا:اين شناسه قبلا در شبکه داخلي کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد.ر چنين شرايطي بايد مراحل زير را انجام داد: ۱- اين خطا يعني شناسه IMEI دستگاه شما قبلا در داخل ايران ثبت شده و بنابراين امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجيستري، از دستگاه تان داخل ايران استفاده کرده باشيد، به استناد آن، دستگاه تان قانوني شده و در حال حاضر هيچ نيازي به پرداخت عوارض نبوده و مي توانيد بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنيد. ۲- اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته مي شود که دستگاه تان غيرقانوني است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با اين خطا مواجه مي شويد، يعني شناسه IMEI دستگاه تان، قبلا بنا به دلايلي، غيرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نيست. در هر صورت جهت دريافت راهنمايي دقيق تر درباره اين خطا، پس از يادداشت ۱۵ رقم ابتدايي تمام شناسه IMEI هاي گوشي خود، با مرکز پاسخ گويي همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نماييد. مسافران در صورتي که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با اين خطا مواجه شوند که شناسه دستگاه وارد شده معتبر نيست،بايد نکات زير را در نظر داشت: ۱- اين خطا يعني شناسه IMEI وارد شده نامعتبر است و به همين دليل امکان ثبت آن وجود ندارد. ۲- دقت داشته باشيد شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف براي قرارگيري سيمکارت) بستگي دارد و بر روي جعبه، پشت باتري يا با شمارهگيري #۰۶#* روي دستگاه، قابل مشاهده است. همچنين بسته به اينکه سيمکارت تان را در کداميک از اسلات هاي دستگاه قرار داده باشيد، در پيامک هشدار همتا نيز، شناسه IMEI مربوطه ذکر مي شود. دقت داشته باشيد در دستگاه هاي معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روي جعبه، پشت باتري، #۰۶#* و پيامک همتا) يکسان هستند. بنابراين اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، اين خطا را دريافت مي کنيد پيش از هر اقدامي، حتما مطمئن شويد شناسه IMEI هاي دستگاه تان را به درستي وارد کرده ايد.