ديجياتو/ اگر اخيرا خبرهاي مرتبط با توييتر را دنبال کرده باشيد، احتمالا تصور کردهايد که کار اين شبکه اجتماعي ديگر به انتهاي خود رسيده. اما آمار و ارقام جديد حکايت ديگري دارند. مطابق آخرين گزارشات مالي منتشر شده اين شبکه اجتماعي اگر چه همچنان رشد مطلوبي را از لحاظ درآمدها تجربه نميکند اما طي سه ماه اخير در درآمدهاي عملياتي به ميزان اندکي پيشرفت را تجربه کرده است.
به گزارش توييتر، اين شبکه اجتماعي طي سه ماهه اخير از آمار 126 ميليون کاربر فعال «روزانه» حالا به 134 ميليون نفر رسيده است. اين افراد جزو کاربراني هستند که به طور مداوم و مستمر از اپليکيشن استفاده ميکنند و ميتوان آنها را هدف تبليغات مختلف قرار داد و در نتيجه به درآمد رسيد. همچنين آمار کاربران آمريکايي توييتر نيز طي سه ماهه نخست سال 2019 نسبت به سه ماهه پاياني سال 2018، از 27 ميليون حالا به 28 ميليون نفر رسيده است.
اما آمار کاربران فعال «ماهانه» اين شبکه اجتماعي هم با رشد قابل توجهي مواجه بوده به طوري که از 321 ميليون نفر در سال گذشته به 330 ميليون نفر طي سه ماهه نخست سال 2019 افزايش يافته است. از منظر اقتصادي نيز آمار و ارقام توييتر قابل توجه است. طبق آخرين گزارشات مالي، ميزان درآمد عملياتي توييتر از 75 ميليون دلار در سه ماهه نخست سال 2018 حالا به 94 ميليون دلار در سه ماهه نخست سال 2019 افزايش پيدا کرده است.
اين آمار نشاندهنده رشد توييتر هستند، اما رشدي کند و اندک که شايد در جلب نظر سرمايهگذاران چندان مؤثر ظاهر نشوند. با اين وجود، توييتر در راستاي بهبود و ارتقاي محيط شبکه اجتماعي خود همچنان دست از تلاش نميکشد و طي هفتههاي اخير اقداماتي براي برقراري مکالمات سالم، پاکسازي محيط اين شبکه اجتماعي از نظرات اهانتآميز و جلوگيري از ايجاد فضاي مسموم در آن انجام داده است.
از سوي ديگر اپليکيشن Twtrr هم در مراحل آزمايشي خود به سر ميبرد که شايد در آينده به عنوان نسل جديد شبکه اجتماعي توييتر به کاربران معرفي شود. با اين اوصاف بايد ببينيم که وضعيت توييتر در آينده به چه صورت رقم خواهد خورد.
بازار