مهر/ انتشار تبليغات در دنياي تلفنهاي همراه روز به روز در حال افزايش است. ولي اين افزايش با سواستفاده از اپليکيشنهاي مختلف توليد شده براي گوشيها نيز همراه است.
به گزارش زددي نت، يافتههاي مؤسسه پژوهشي eMarketer نشان ميدهد در سال ۲۰۱۹ در حدود ۸۷ ميليارد دلار صرف تبليغات از طريق گوشيهاي هوشمند در ايالات متحده شده است. اين رقم بيش از دو سوم کل هزينه انجام شده در حوزه تبليغات ديجيتال در آمريکا را به خود اختصاص ميدهد.
همچنين در سال ۲۰۱۸ ميلادي براي اولين بار هزينههاي صرف شده براي تبليغات از طريق گوشيهاي هوشمند از هزينه تبليغات تلويزيوني فراتر رفت.
يکي از عوامل اين رشد سريع، سرمايه گذاري براي طراحي اپليکيشنهايي است که در محيط داخلي آنها تبليغات متنوعي نمايش داده ميشود. انتظار ميرود رقم صرف شده در اين حوزه تا سال ۲۰۲۱ به ۲۰۱ ميليارد دلار برسد.
اين رشد به معناي افزايش قابل توجه اپليکيشنهايي است که حاوي آگهيهاي مخفي هستند و اين آگهيها بدون جلب رضايت کاربران براي افراد مختلف نمايش داده ميشوند. بر اساس همين بررسي تعداد اپليکيشنهاي آلوده به آگهيهاي مخفي و مزاحم در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۵۹ درصد افزايش يافته است. از مجموع اين نوع اپليکيشنها حدود ۵۷ درصد از آنها، بازي يا ابزار کاربردي هستند.
البته بايد توجه داشت بررسي ديگري توسط مؤسسه تحقيقاتي DoubleVerify نشان ميدهد ۵۰ درصد از آگهيهاي طراحي شده براي مشاهده در گوشيهاي هوشمند هرگز ديده نميشوند.
بازار