زوميت/ مديرعامل سوني، باوجود زيانهاي بسيار در بخش گوشيهاي هوشمند، همچنان از آن دفاع ميکند و ميگويد تمرکز سوني تنها بر بازارهاي ژاپن، اروپا، هنگکنگ و تايوان معطوف شده است.
کنيچيرو يوشيدا، مديرعامل سوني (Sony)، بازهم بر تعهد شرکتش در قبال کسبوکار زيانده گوشي هوشمند اکسپريا تاکيد کرد و از آن، بهعنوان بخش مرکزي هويت سرگرميمحور سوني ياد کرد.
براساس گزارشي از رويترز، يوشيدا بيان کرد:
ما گوشيهاي هوشمند را بهعنوان سختافزاري براي سرگرمي و همچنين مؤلفهاي ضروري براي بقاي برند سختافزارمان درنظر ميگيريم. نسلهاي جوانتر ديگر تلويزيون تماشا نميکنند. آنها بيشتر با گوشيهاي هوشمند درتماس هستند.
بااينحال، سوني ديگر در بازار گوشيهاي هوشمند نقش مهمي ايفا نميکند و طي سال مالي اخير تنها ۶.۵ ميليون دستگاه گوشي هوشمند عرضه کرده و زيان عملياتي بهارزش ۹۷.۱ ميليارد ين (۸۷۹.۴ ميليون دلار) متحمل شده است.
غول فناوري ژاپني، اين هفته در جمع سرمايهگذاران اعلام کرد که تنها به چهار بازار ژاپن، اروپا، هنگکنگ و تايوان تمرکز دارد و بازارهايي همچون استراليا و خاورميانه ديگر مورد توجه سوني نخواهند بود.
اظهارات يوشيدا جالب بهنظر ميآيند؛ زيرا هنگامي که کازئو هيرايي مديرعامل بود، او بهعنوان مدير ارشد مالي سوني فعاليت ميکرد، نيرويي مهم در تلاشهاي شرکتش براي رهايي از بخشهايي مانند VAIO PC که چندان پرسود نبودند، بهشمار ميرفت.
احتمال اينکه سوني ازطريق فروش گوشيهاي هوشمند سود مناسبي کسب کند، بسيار کم است؛ اما واضح است که ژاپنيها اين حقيقت را احساس ميکنند که گوشيهاي هوشمند يکي از عناصر مهم برند سوني محسوب ميشوند.
بازار