ديجياتو/ بر اساس گزارشي که سايت IHS Market منتشر کرده سامسونگ در سه ماهه اول سال 2019 توانسته پيشتازي خود را در بازار نمايشگرها حفظ کند. نمايشگرهاي سامسونگ فروشي به اندازه 3.4 ميليارد دلار داشته و محصولات آن 40.2 درصد نياز بازار را تامين کرده است.
با اين حال حدود 6.6 درصد افت در فروش محصولات آن نسبت به سال گذشته مشاهده ميشود. ژاپن ديسپلي يا JDI به عنوان رقيب سامسونگ با اختلاف فاحش 12.3 درصد سهم فروش بازار، رده دوم را در اختيار دارد
داده هايي که IHS منتشر کرده وضعيت کلي بازار نمايشگر را پوشش ميدهد و تحليلگران گفتهاند که دليل اصلي باقي ماندن سامسونگ در جايگاه اول اين بازار، استفاده گسترده از نمايشگرهاي OLED به ويژه در گوشيهاي غير پرچمدار است. از آنجايي که اين پنل با تکنولوژي حسگر اثر انگشت زير نمايشگر سازگاري دارد کمپانيهاي زيادي براي استفاده از آن اقدام ميکنند.
اگر LCD را از اين معادلات حذف کرده و فقط در مورد پنلهاي OLED صحبت کنيم، در آن صورت نمايشگرهاي سامسونگ بدون رقيب عنوان اول را از آن خود ميکنند و شرکت کرهاي بيش از 80 درصد پنلهاي LED را در بازار تامين ميکند. رقيب سامسونگ در اين حوزه BOE چيني و شرکت LG هستند. BOE توانست با فروش چشمگير هواوي ميت 20 پرو، بازار محصولات خود را دو برابر کند.
بازار