احتمالا نینتندو 5G برای توانایی استریم بازی ارایه شود
ترنجي/ با معرفي سرويس هاي بازي ابري و استريم بازي ها به عنوان روشي جديد براي عرضه و تجربه بازي هاي مورد علاقه کاربران، نينتندو هم که همواره يکي از قطبهاي اصلي سرگرمي هاي ديجيتالي بوده، وارد اين چالش جديد شده و ظاهراً در فکر آن است که از اين بازار نو ظهور سهمي داشته باشد. احتمالا نينتندو 5G براي توانايي استريم بازي ارايه شود. در جريان جلسه پرسش و پاسخي که اخيراً نينتندو با سهامداران خود برگزار کرده، کو شيوتا (Ko Shiota)، رئيس بخش سخت افزار شرکت، در پاسخ به سؤالي در مورد احتمال پشتيباني از فناوري 5G در آينده، گفت: “نينتندو نيز در حال بررسي اين فناوري است” است. اين در حالي است که پيش بيني مي شود دو مانع بزرگ بر سر راه اين شرکت در استفاده از فناوري 5G وجود داشته باشد؛ اولين مانع، هزينه بالاي به کار گيري چنين شبکه پيشرفته اي است که مي تواند باعث افزايش قابل توجه هزينه کنسول ها و بازي ها شود و مورد هم اين است که قبل از استفاده از فناوري 5G بايد اطمينان حاصل شود که اين تکنولوژي جديد تأثير منفي بر تجربه گيم پلي بازي ها نخواهد داشت. کو شيوتا معتقد است: وقتي آنچه را که در حوزه سرگرمي و خدمات ارائه مي دهيم در نظر مي گيريم، ما به دو موضوع فکر مي کنيم؛ موصوع اول چگونگي استفاده از تکنولوژي براي خلق گيم پلي و موضوع دوم تجربيات و گيم پلي جديدي است که مي توانيم به عنوان نتيجه نهايي کار، در اختيار مصرف کنندگان قرار دهيم. در اين بين، وقتي صحبت از 5G به ميان مي آيد، هزينه نيز بسيار مهم است. يک تکنولوژي هر چه قدر هم که برجسته باشد، اگر هزينه آن بسيار زياد باشد مشکل ايجاد خواهد شد، بنابراين ما همچنان به برآورد هزينه هاي تکنولوژي هاي جديد ادامه خواهيم داد. شانتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئيس نينتندو، نيز اخيراً در جلساتي که داشته، در مورد سرويس ابري و استريم بازي ها صحبت کرده و اين گزينه ها را به عنوان راهي براي “افزايش محبوبيت جهاني بازي” قلمداد کرده است. توانايي استريم بازي ها يکي از آن دست مواردي است که مطمئناً از ارتقاء شبکه هاي اينترنت به نسل پنجم سود خواهد برد و رقباي نينتندو نيز با در نظر گرفتن همين موضوع بسيار زودتر از اين شرکت به فکر ورود به بازار سرويس ابري بازي ها افتاده اند. يکي از رقباي اصلي نينتندو در اين زمينه، گوگل و سرويس جديد اين شرکت موسوم به گوگل استاديا (Google Stadia) است، که در ماه نوامبر به عنوان يک پلتفرم استريم بازي معرفي شد و در حال حاضر توسعه دهندگان شخص ثالث زيادي خبر از پشتيباني از آن داده اند و به مرور زمان تعداد اين توسعه دهندگان مسلماً بيشتر هم خواهد شد. مايکروسافت هم قصد دارد اواخر سال جاري ميلادي سرويس اختصاصي خود موسوم به پروژه xCloud را راه اندازي کند و البته براي بهبود کيفيت بازي ها و سرويس ابري خود با شرکت سوني همکاري خواهد داشت. اگر نينتندو قصد دارد به سمت استفاده از فناوري 5G و سرويس هاي ابري بازي برود، لازم است که هر چه زودتر و تا قبل از اينکه بازار اشباع شود، اين کار را انجام دهد. اين شرکت پيش از اين و با نسخه سوئيچ بازي رزيدنت ايول 7 سعي کرد تا استفاده از سرويس ابري را امتحان کند، هر چند که اين نسخه به شدت محدود بود و تنها در اختيار افرادي که در ژاپن زندگي مي کردند و به يک اتصال واي-فاي مناسب دسترسي داشتند، قرار گرفت. با اين حال، با توجه به اينکه کنسول سوئيچ هنوز در ابتداي راه خود است و عمر چنداني ندارد، نينتندو مي تواند با عرضه يک نسخه جديدتر از کنسول هيبريدي خود، پشتيباني از شبکه هاي 5G و سرويس استريم بازي ها را به آن اضافه کند. نظر شما درباره نينتندو 5G براي توانايي استريم بازي چيست؟