زوميت/ موتور جستجوي Bing که سال ۲۰۱۶ به سودآوري رسيد، اکنون پس از گذشت سه سال، يک چهارم از جستجوهاي رايانههاي دسکتاپ در آمريکا را به خود اختصاص داده است.
براي مدتي طولاني، موتور جستجوي مايکروسافت موضوع بسياري از شوخيهاي اينترنتي بود؛ اما اين موتور جستجوي کوچک توانست دوام بياورد و به کار خود ادامه دهد و از سال ۲۰۱۶ به سودآوري برسد. اخيرا بينگ توانسته است به نقطه عطف ديگري دست پيدا کند. طبق آمار ارائهشده توسط Comscore، در ژوئن ۲۰۱۹ يک چهارم (۲۵/۲درصد) جستجوهاي دسکتاپ از طريق جستجوگر Bing صورت گرفته است.
ميزان استفاده از موتور جستجوي بينگ در ژوئن ۲۰۱۵ برابر با ۲۰/۳ درصد، در فوريه ۲۰۱۶ برابر با ۲۱/۴ درصد و در ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۲۴/۱ درصد بوده است. کاملا روشن است که روند رشد سهم بازار مايکروسافت سريع نيست، اما دليلي براي توقف آن نيز وجود ندارد. البته بخشي از جستجوهاي انجامشده در بينگ، نتيجهي استفاده از کامپيوترهاي قفلشدهي شرکتها (که در آنها تنها ميتوان از موتور جستجوي بينگ استفاده کرد) و آن دسته از کاربران خانگي است که هيچگاه پيشفرض سيستم خود را تغيير نميدهند. بنابراين هنوز زود است که بگوييم، همانطور که بسياري عاشق استفاده از گوگل هستند، يک چهارم کاربران نيز عاشق استفاده از بينگ شدهاند.
بازار