گجت نیوز/ در صورت قطع گوشی با رجیستری از سوی اپراتورها پیامی را مبنی بر قطع سرویس دریافت خواهید کرد. اما برای حل مشکل باید چه مراحلی را انجام دهید؟

طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه با هدف حفظ حقوق مشتریان و جلوگیری از قاچاق انجام شد تا گوشی های موبایل فقط از مسیرهای قانونی به کشور وارد شوند. از این رو فقط گوشی‌های که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند، فعال خواهند شد و اگر شناسه گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشود، برای کاربران پیامی ارسال می‌شود که به آنها هشدار می‌دهد فقط ظرف مدت یک ماه قادر به دریافت شبکه سرویس خواهند بود و پس از آن اگر مراحل رجیستری را انجام ندهند با قطعی مواجه می‌شوند.

آن دسته از گوشی های موبایل که قبل از اجرا شدن طرح رجیستری در شبکه‌های اپراتوری فعال بودند به انجام مراحل رجیستری نیازی نخواهند داشت، اما گوشی های موبایلی که در حال حاضر توسط مشتریان خریداری می‌شوند، می‌بایست در همان زمان خرید مراحل ثبت را انجام دهند. گوشی‌هایی که توسط مسافران به صورت مسافری به کشور وارد می‌شوند، اگر مالکان قصد داشته باشند کمتر از یک ماه این گوشی‌ها را در کشور نگه دارند، به رجیستری نیازی نیست، اما پس از گذشت یک ماه می‌بایست مراحل رجیستری را انجام دهند.

مواردی از قطع گوشی با رجیستری و راهکارها

1.‌ برخی از کاربران اعلام کردند که گوشی آنها قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهایی که مشمول طرح رجیستری شدند، فعال بوده است و به همین دلیل مشمول طرح رجیستری نمی‌شدند. از این رو اگر گوشی موبایل این افراد قطع شده است، برای پیگیری باید این مشکل را به مرکز تماس طرح با شماره 096366 یا به آدرس ایمیل سامانه همتا اعلام کنند. همچنین برای دریافت پاسخ در خصوص سوالات و مشکلات مربوط به این طرح می‌توانند با مرکز تماس 096366 تماس بگیرند.

2.‌ اگر مالکان، گوشی خود را از خارج کشور خریده‌اند، می‌بایست ظرف مدت یک ماه با مراجعه به سایت گمرک اطلاعات خود را وارد و عوارض گمرکی را پرداخت کنند، سپس از رسید آن پرینت بگیرند و آن را در سایت سامانه همتا و در قسمت مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنند. اگر گوشی موبایل ظرف دو تا 3 روز به شبکه متصل نشد، باید مشکل خود را به مرکز تماس طرح 096366 یا به آدرس ایمیل همتا اعلام کنند.

3. اگر جزو آن دسته از مسافرانی محسوب می‌شوید که قصد دارید از سیم کارت‌های داخلی استفاده کنید و برای این کار حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید، اما همچنان با قطع گوشی مواجه هستید، باید از رسید خود پرینت بگیرید و آن را در سایت سامانه همتا و در قسمت مسافری ثبت و به آدرس همتا با تشریح مشکل ایمیل کنید.

4. اگر گوشی موبایل مورد استفاده خود را در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر کرده‌اید یا ناچار به تعویض آن شده‌اید که باعث تغییر IMEI گوشی شده باشد، ممکن است از سامانه همتا پیامکی مبنی بر قطع سرویس دریافت کنید یا سرویس آن به صورت خودکار قطع شود. در چنین مواقعی باید شناسه IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید را به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره موبایلی که در گوشی استفاده می‌کنید را در کنار کلیه مستندات و با تشریح مشکلتان به آدرس ایمیل سامانه همتا ارسال کنید.


در کانال آی‌تی و اینستاگرام ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم