شهر سخت افزار/ شرکت AMD در ابتداي ورود فناوري Raytracing اعلام کرده بود که اين تکنولوژي راه به جايي نخواهد برد و اين شرکت در حال حاضر برنامه خاصي براي پشتيباني از آن ندارد. با گذشت چند ماه از ورود اين فناوري و کتابخانه سطح پايين DXR، انويديا سازندگان و توسعه دهندگان بازي را مجاب به پشتيباني از Raytracing کرده و حالا پاي آن به کنسولهاي بازي هم کشيده شده است.
پس از مدتي سکوت خبري که بر دنياي کنسولهاي بازي نسل نهم حکم فرما بود، اينک اطلاعات جديدي در مورد اين محصولات جذاب منتشر شده است. يکي از مديران استوديوي The Coalition خالق سري بازيهاي مشهور Gears of War که تا چندي پيش تنها براي کنسول Xbox عرضه ميشدند، طي مصاحبهاي که به تازگي انجام داده است، اطلاعات جديدي را در مورد کنسول آتي مايکروسافت که تحت پروژه اسکارلت (Xbox Scarlett) در جريان است، منتشر کرده است.
اين اطلاعات مربوط به تراشه پردازشي کنسولهاي بازي نسل نهم است که در سال 2020 وارد بازار خواهند شد. به گفته وي، مايکروسافت و اي ام دي در زمينه پشتيباني از Raytracing به توافق رسيده و AMD که سازنده تراشههاي کنسولهاي بازي نسل نهم است، از اين فناوري در تراشه گرافيکي نيمه سفارشي استفاده خواهد کرد. ظاهراً مايکروسافت استفاده از Raytracing در کنسولهاي بازي را بسيار مهم دانسته و ترجيح ميدهد که Xbox Scarlett با اين فناوري توليد شود.
مايکروسافت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ويژگيهاي اختصاصي مد نظر را به تراشه پردازشي تزريق کرده و يک محصول خارقالعاده را جايگزين Xbox One کند. خانم ليزا سو، مدير عامل AMD در سخنان خود که در زمينه کنسولهاي بازي نسل نهم، خصوصاً Xbox Scarlett مطرح کرده بود، اشاره خاصي به پشتيباني از Raytracing نکرده و تنها گفته است که از آنچه که سخت افزارهاي جديد کنسولهاي بازي قادر به انجام آن هستند، هيجان زده است.
کنسولهاي بازي نسل نهم شامل PlayStation 5 و Xbox Scarlett از سخت افزار پردازشي جديد AMD بهره ميبرند که با ليتوگرافي 7 نانومتري، از معماريهاي NAVI و ZEN2 استفاده خواهند کرد. پيشبيني ميشود که آنها در سه ماهه نخست سال 2020 وارد بازار شوند.
بازار