شهر سخت افزار/ شرکت AMD در ابتدای ورود فناوری Raytracing اعلام کرده بود که این تکنولوژی راه به جایی نخواهد برد و این شرکت در حال حاضر برنامه خاصی برای پشتیبانی از آن ندارد. با گذشت چند ماه از ورود این فناوری و کتابخانه سطح پایین DXR، انویدیا سازندگان و توسعه دهندگان بازی را مجاب به پشتیبانی از Raytracing کرده و حالا پای آن به کنسول‌های بازی هم کشیده شده است.

پس از مدتی سکوت خبری که بر دنیای کنسول‌های بازی نسل نهم حکم فرما بود، اینک اطلاعات جدیدی در مورد این محصولات جذاب منتشر شده است. یکی از مدیران استودیوی The Coalition خالق سری بازی‌های مشهور Gears of War که تا چندی پیش تنها برای کنسول Xbox عرضه می‌شدند، طی مصاحبه‌ای که به تازگی انجام داده است، اطلاعات جدیدی را در مورد کنسول آتی مایکروسافت که تحت پروژه اسکارلت (Xbox Scarlett) در جریان است، منتشر کرده است.

این اطلاعات مربوط به تراشه پردازشی کنسول‌های بازی نسل نهم است که در سال 2020 وارد بازار خواهند شد. به گفته وی، مایکروسافت و ای‌ ام دی در زمینه پشتیبانی از Raytracing به توافق رسیده و AMD که سازنده تراشه‌های کنسول‌های بازی نسل نهم است، از این فناوری در تراشه گرافیکی نیمه سفارشی استفاده خواهد کرد. ظاهراً مایکروسافت استفاده از Raytracing در کنسول‌های بازی را بسیار مهم دانسته و ترجیح می‌دهد که Xbox Scarlett با این فناوری تولید شود.

مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ویژگی‌های اختصاصی مد نظر را به تراشه پردازشی تزریق کرده و یک محصول خارق‌العاده را جایگزین Xbox One کند. خانم لیزا سو، مدیر عامل AMD در سخنان خود که در زمینه کنسول‌های بازی نسل نهم، خصوصاً Xbox Scarlett مطرح کرده بود، اشاره خاصی به پشتیبانی از Raytracing نکرده و تنها گفته است که از آنچه که سخت افزارهای جدید کنسول‌های بازی قادر به انجام آن هستند، هیجان زده است.

کنسول‌های بازی نسل نهم شامل PlayStation 5 و Xbox Scarlett از سخت افزار پردازشی جدید AMD بهره می‌برند که با لیتوگرافی 7 نانومتری، از معماری‌های NAVI و ZEN2 استفاده خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که آنها در سه ماهه نخست سال 2020 وارد بازار شوند.

در کانال آی‌تی و اینستاگرام ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

سيستم ساز برسا
آگهی