قابلیت جدید اینستاگرام در راه است؛ پست زماندار ارسال کنید
ترنجي/ فيس بوک به تازگي اعلام کرده که در آيندهاي نه چندان دور، آپديت بزرگي براي اينستاگرام منتشر خواهد کرد که امکان ارسال پست زمان بندي شده اينستاگرام به طور رايگان تنها يکي از قابليتهاي آن است. امکان ارسال پست زمان بندي شده در اينستاگرام قابليتي است که مدتها پيرامون آن شايعات مختلفي به بيرون درز پيدا کرد و بسياري از کاربران اين شبکه اجتماعي منتظر از راه رسيدن آن هستند. حال فيس بوک اطلاعاتي را در همين راستا منتشر کرده که نشان ميدهد لااقل در وهله اول پست گذاشتن خودکار در اينستاگرام به زودي در اختيار دارندگان پيچهاي سازماني قرار خواهد گرفت. بر اين اساس امکان ارسال پست زمانبندي شده در اينستاگرام، ويژگي تجزيه تحليل دادههاي مطالب منتشر شده در کنار برخي از ابزارهاي ديگر براي پخش زنده ويديو به زودي در بخشي با نام Facebook’s Creator Studio در دسترس حسابهاي تجاري که پيشتر اکانت خود را به فيس بوک لينک کردهاند قرار خواهد گرفت. البته در نظر داشته باشيد که هم اکنون نيز برخي برنامههاي شخص ثالث يا ربات پست گذار اينستاگرام، ميتوانند به واسطه رابطهاي برنامه نويسي Instagram API، امکان ارسال پست زمانبندي شده در اينستاگرام را در اختيار کاربران قرار دهند. البته براي استفاده از اين گونه برنامهها بايستي مشخصات اکانت را در اختيار برنامه قرار دهيد. به هر حال تصاوير منتشر شده نشان ميدهد که ويژگي ارسال پست اتوماتيک اينستاگرام به Facebook’s Creator Studio اضافه شده است. استوديو مذکور شامل مجموعه ابزارهايي است که ناشران براي مديريت پستها، مشاهده تجزيه و تحليل و کسب درآمد از محتوا منتشر شده در شبکههاي Facebook و Instagram استفاده ميکنند. البته به نظر ميرسد که امکان ارسال پست زمانبندي شده در اينستاگرام به نسخه iOS اين شبکه اجتماعي اضافه نميشود و استفاده کنندگان از اين پلتفرم بايستي براي پست گذاشتن خودکار در اينستاگرام، به نسخه تحت وب مراجعه کنند. اين ويژگي هم اکنون براي مطالب ارسالي در IGTV قابل دسترس است. Creator Studio اينستاگرام تمام ويژگيهاي مذکور از طريق داشبورد Creator Studio انجام ميشود. ميتوانيد تصوير خود را برش داده، يک عنوان و برچسب اضافه کنيد، مکان را تنظيم کنيد و تاريخ و زمان آن را براي پخش زنده برنامه ريزي نماييد. همچنين امکان دسته بندي کلي پستها يا ويرايش تاريخ ارسال وجود خواهد داشت. مشخصا که اين ويژگي براي عموم کاربران عادي کارايي چنداني نخواهد داشت و بيشتر مورد پسند اينفلوئنسرها يا توليد کنندگاني که در اينستاگرام اقدام به فروش محصولات خود ميکنند است.