کوجیما به برخی سوالات حول محور جهان Death Stranding پاسخ داد
گيم فا/ کوجيما پروداکشنز (Kojima Productions) به خوبي ميزان زيادي از گيمپلي بازي مورد انتظار Death Stranding را به نمايش گذاشت. ما در TGS 2019 شاهد دو نمايش از Death Stramdimg بوديم که نمايش اول برروي مکانيکهاي گيمپلي اصلي تمرکز داشت و نمايش دوم نيز تمرکز خود را برروي اتاق شخصي Sam و البته حرکات صورت و شخصيسازي وي معطوف کرده بود. اما سوال که پيش ميآيد اين است اين بازي حداقل در بخش طراحي جهان محدود هست يا اينکه آزادي عمل بسياري را در گشت و گذار در اين جهان بزرگ داريم؟ در نمايش اول Death Stranding شاهد بوديم که سم به گشت و گذار در محيط پرداخته و به دزدين ابزار و خودروهاي نيروهاي دشمن اقدام کرده و البته با BTهاي غول پيکر نيز به نبرد ميپردازد. با اين حال موارد زيادي وجود دارند که همچنان مشاهده نکردهايم و پاسخ اينترنت و شبکههاي مجازي نيز به «صبر کرد و بايد ديد» ختم ميشود؛ اما کوجيما طي مصاحبهي جديدي به پاسخ به برخي از سوالات و پرسشهاي حول محور بازي مانند جهان Death Stranding و ارزيابي آن از سوي بازيبازان پرداخته است. وي براي پاسخ به سوالات به جهان باز بودن Death Stranding اشاره کرد و گفت: شما ميتوانيد به هر مکان حاضر در جهان Death Stranding سفر کرده و به گشت گذار بپردازيد. اين اثر نيز يک بازي جهانباز است اما در گذشته به اينگونه بود که بازيبازان به اينکه با يک اثر جهانباز طرف بودند اما شاهد برخي محدوديتهاي در جهان بازي بوده و نميتوانستند به برخي مکانها دسترسي پيدا کنند. براي مثال در اکثر بازيها شاهد تپهها و يا مکانهايي بوديم که محدود بوده و بازيبازان قدرت دسترسي به آنها را نداشتند؛ اما اين موضوع در Death Stranding متفاوت بوده و شما ميتوانيد مسير خود را در هر نقطهاي که بخواهيد تعيين کنيد. وي افزود: توضيحاتي که من ميدهم را ممکن هست که شما متوجه نشويد اما زماني که به تجربهي Death Stranding بپردازيد و وارد دنياي آن شويد متوجه ميشويد که در گشت و گذار در جهان اين بازي واقعا خوش ميگذرد. در ابتدا که من اين موارد را به اعضاي تيم توسعه و کارکنان توضيح ميدادم، هيچکدام متوجه منظورم نميشدند اما زماني که به تجربهي بازي پرداختند به آنها بسيار خوش گذشت. در حال حاضر نيز افزاد بسيار اين بازي را درک نميکنند و تنها ميگويند که «اوه Death Stranding يک شبيهساز پيادهروي است». از نظر کوجيما، توسعهي اين بازي و البته سيستم گيمپلي Death Stranding فرقي با زماني که بازي Metal Gear و سبک مخفيکاري را خلق کرد، ندارد: اين به مانند زماني است که من يک بازي مخفيکاري عرضه کردم. اگر صد نفر به تجربهي بازي من بپردازند و هر صد نفر نيز بگويند که اين بازي فان (Fun) هست پس بازي مشابه و ژانر مورد نظر نيز وجود دارد؛ اما اين Death Stranding يک ژانر جديد است. در ابتدا و زماني که من سبک مخفي کاري را خلق کردم، کسي متوجه آن نميشد و نميتوانست آن را درک و ارزيابي کند. براي ارزيابي و درک اين ژانر جديد نيز زمان لازم است. بازي Death Stranding در تاريخ ۱۶ آبان ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹) به صورت انحصاري براي کنسول پلياستيشن ۴ منتشر ميشود.