ابتکار جالب چینیها برای رهایی از تبلیغات آزار دهنده
ديجياتو/ نمايش تبليغ حين پخش ويديوهاي يوتيوب و پلتفرم هاي مشابه به امري رايج تبديل شده اما چيني ها روش کاملا متفاوت و جالبي براي اينکار در پيش گرفته اند. «تنسنت»، که بر بخش بزرگي از بازار IT چين سيطره دارد، به جاي ايجاد وقفه در نمايش ويديوها تصميم گرفته سوژه هايي را که در خود ويديو وجود دارد، به مکاني براي نمايش تبليغات تبديل کند. براي مثال اگر بازيگر در حال نوشيدن چاي يا قهوه است، در پلتفرم ويديويي تنسنت تبليغ روي ماگ به نمايش در مي آيد. در کانال آيتي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم اين استراتژي تنسنت توسط تحليلگري به نام «متيو برانان» در توييتر علني شده که مطالعاتي را روي بازار چين و کمپاني هاي اين کشور انجام مي دهد. در اين ويديو شاهد انجام تبليغ روي تابلو، ماگ، بيلبورد، در و پنجره و حتي مواردي هستيم که در فيلم اصلي وجود نداشته اند. تنتست اين پروژه را با همکاري يک کمپاني فعال در حوزه هوش مصنوعي به نام Mirriad عملي کرده است. Mirriad مدعي است که تبليغ بدين روش برخلاف پيام هاي بازرگاني عادي، هيچ اختلالي در روند پخش فيلم ايجاد نمي کنند. در حال حاضر اين پروژه در پلتفرم ويديويي تنسنت اجرا شده که فقط در چين بيش از ۹۷ ميليون مشترک پولي دارد. در صورت موفقيت اين فناوري پلتفرم هاي بيشتري به استفاده از آن روي خواهند آورد. هنوز مشخص نيست که امکان کليک روي ويديوهاي نهفته از اين دست وجود دارد يا خير اما در صورت وجود چنين قابليتي طبيعتا پول بيشتري به جيب تنسنت روانه خواهد شد. بسياري از کاربران براي فرار از دست تبليغات از ادبلاکر استفاده مي کنند. در صورت موفقيت اين طرح اين مسدود کننده ها کار سختي براي پيدا کردن و جلوگيري از نمايش چنين تبليغاتي خواهند داشت.