سونی سهم عمده بازار دوربین فول فریم را ازآن خود کرد
زوميت/ سوني با پيشيگرفتن از کانن و نيکون، بازار دوربينهاي فول فريم ژاپن را در دست گرفته است. براساس گزارش BNC Ranking، باتوجهبه افزايش سهم بازار دوربينهاي فول فريم سوني درمقايسهبا کانن و نيکون، اين شرکت توانست بازار دوربينهاي فول فريم را ازآنِ خود کند. از نوامبر ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۸)، سهم بازار دوربينهاي فول فريم و دوربينهاي APS-C و دوربينهاي ديجيتال لنز ثابت سوني افزايش چشمگيري تجربه کردهاند. آمارها نشان ميدهد سهم بازار دوربينهاي فول فريم سوني از ۳۱/۸ به ۳۸ درصد افزايش يافته است. اين در حالي است که سهم بازار کانن از ۳۷/۸ درصد در سال گذشته، به ۳۶ در سال جاري کاهش يافته و باعث شده اين شرکت به رتبهي دوم سهم بازار سقوط کند. سهم بازار دوربينهاي فول فريم نيکون نيز از ۲۹/۱ درصد در سال گذشته، به ۲۴ درصد افت کرده است. همانطورکه در تصاوير مشخص است، سهم بازار سوني براي هر سه نوع دوربين بيش از دو شرکت ديگر است که در نمودار با رنگ آبي تيره (واحد سهم) و آبي روشن (درآمد سهم) نشان داده شده است. وضعيت کانن و نيکون نيز در نمودار ديده ميشود. باتوجهبه نمودار نيکون شديدترين افت واحد سهم و درآمد سهم را تجربه کرده است. همانطورکه ملاحظه ميکنيد، افت ۳۰ درصدي در درآمد سهم نيکون در بازار دوربينهاي APS-C ثبت شده است که درمقايسهبا درآمد سهم سوني، رشد ۴۴ درصدي را در همان دستهبندي محصولات نسبت به سال قبل نشان ميدهد. براساس گزارش BCN، دوربينهاي فول فريم و ،DSLR تنها حدود ۱۰ درصد از کل فروش بازار را بهخود اختصاص ميدهند. دوربينهاي APS-C بدون آينه و DSLR بيشترين فروش بازار را در دست دارند. همچنين در گزارش يادشده، آمده است شرکتهاي کانن و نيکون بهمرور بيشازپيش وارد بازار دوربينهاي فول فريم بدون آينه ميشوند که اکنون در دست سوني است. بايد ببينيم سوني بهصورت مقطعي اين بازار را دراختيار دارد يا با افزايش رقابت، سهم بازار کمتري ازآن سوني خواهد شد. در سال ۲۰۱۸، هدف سوني اين بود به برند برتر در بازار دوربين تبديل شود و از آن زمان بهبعد، پيشرفت درخورتوجهي براي دستيابي به اين هدف کرد. در گزارش ماه مه DPReview گفته شد در سال گذشته، سوني رتبهي دوم را در بازار لنز دوربين ازآن خود کرده و با سهم بازار (براساس درآمد) ۲۳ درصدي، توانسته بهجاي نيکون در رتبهي دوم جاي گيرد. گزارش مالي ۲۰۱۸ سوني از سهم بازار ۲۴ درصدي اين شرکت و رشد ۴ درصدي سهم بازار درمقايسهبا سال ۲۰۱۷ خبر ميدهد. وضعيت مالي نيکون نيز در آخرين گزارش مالي شرکت بهخوبي نشان داده شده است. ظاهرا نيکون استراتژيهاي جديدي براي سال مالي منتهي به مارس ۲۰۲۰ براي خود در نظر گرفته تا بتواند فروش بيشتري براي خود رقم بزند.