نماد آخرین خبر

فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند

منبع
مهر
بروزرسانی
فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند
مهر/ فيس بوک به منظور مقابله با اخبار جعلي قول داده بود، خبرهاي منتشر شده توسط رسانه هاي دولتي را با برچسبي خاص متمايز کند، ولي هنوز به اين وعده خود عمل نکرده است. به گزارش انگجت، فيس بوک قول داده بود فرايند متمايزسازي و برچسب زدن براي اخبار تهيه شده توسط رسانه هاي دولتي را از ماه نوامبر آغاز کند. ولي همزمان با فرارسيدن آخرين هفته هاي سال ۲۰۱۹ ميلادي هنوز خبري از عملي شدن اين وعده نيست. به اعتقاد کارشناسان چنين اقدامي موجب افزايش شفافيت و امکان تفکيک اخبار جعلي از حقيقي مي شد. اما ظاهرا فيس بوک در اين زمينه جديت کافي ندارد. به گفته سخنگوي فيس بوک، اين شرکت به زودي فرايند مذکور را آغاز مي کند. ولي هنوز خبري از اجراي طرح يادشده نيست و خبري هم از مذاکره فيس بوک با رسانه ها به منظور انجام اين کار در دست نيست. به نظر مي رسد يکي از چالش هاي اجراي اين طرح دشواري هاي مربوط به مشخص کردن دقيق رسانه هاي دولتي در کشورهاي مختلف است. به عنوان مثال، ميزان کنترل بي بي سي و سي بي سي توسط دولت هاي انگليس و کانادا با ميزان کنترل راشا تودي در روسيه و نيز شين هوا در چين و همين طور الجزيره در قطر متفاوت است. در مجموع با توجه به اينکه حدود يک سال تا آغاز برگزاري دور بعدي انتخابات رياست جمهوري آمريکا باقي مانده، فيس بوک براي عملياتي کردن اين وعده خود تحت فشار فراوان قرار دارد.
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره