آسان شدن برنامه نویسی و بازی سازی برای PS5
باشگاه خبرنگاران/ مدير بخش پلي استيشن سوني اعلام کرد که در کنسول PS5 سعي شده است تا جاي ممکن توسعه دهندگان مشکلي در کد نويسي و يا نگراني درباره سخت افزار اين کنسول نداشته باشند. شرکت سوني درباره کنسول PS5 اطلاعات زيادي فاش کرده که بسياري از آنها به سادهتر شدن توسعه بازيها براي اين کنسول مربوط ميشود و توسعهدهندگان بازيها ميتوانند بي هيچ دغدغهاي به کدنويسي بسيار سادهتر نسبت به کنسول PS4 مشغول شوند. مدير بخش پلي استيشن شرکت سوني در آخرين مصاحبه خود اعلام کرده بود که کنسول PS5 در تعطيلات ۲۰۲۰ معرفي خواهد شد اما تاکنون که اين اتفاق نيفتاده است. اين مدير همچنين اعلام کرد که برنامه نويسي براي کنسول PS3 تاکنون سختترين کار در بين کنسولهاي پلي استيشن بوده است و شرکت سوني قصد ندارد اين اتفاق براي بار ديگر رخ دهد؛ هرچند روند ساده سازه کد نويسي براي پلي استيشن از کنسول PS4 آغاز شده است و کد نويسي براي اين کنسول بسيار سادهتر از کنسول PS3 شده است. Shuhei Yoshida مدير پلي استيشن سوني، به تازگي اعلام کرده است که سوني در تلاش است تا بتواند سخت افزار کنسول PS5 را طوري انتخاب کند که توسعه دهندگان عناوين رايانهاي هيچ دغدغهاي عناوين خود را طراحي کنند، چرا که در صورت ضعيف بودن سخت افزار يک کنسول، توسعه دهندگان دائما بايد نگران طراحي بازي خود باشند و نميتوانند روي کيفيت بازي تمرکز کنند. به اين ترتيب عناوين رايانهاي به شدت ضعيف خواهند شد که شرکت سوني قطعا مانع از وقوع اين اتفاق ميشود و سخت افزار PS5 در حال حاضر قدرتمندترين سخت افزار موجود براي يک کنسول است. در حال حاضر بزرگترين استوديوهاي بازي سازي جهان در حال ساخت بازي براي کنسول PS5 هستند و تمرکز خاصي روي اين کنسول کردهاند؛ همچنين برخي از عناوين اين کنسول در گذشته اعلام شدند که از برجستهترين آنها ميتوان به بازي Gearbox 'Godfall اشاره کرد. چندي پيش نيز درباره قيمت اين کنسول و تاريخ عرضه آن در فضاي مجازي شايعاتي منتشر شد که شرکت سوني تمام آنها را رد کرد. با اين حال بايد در آيندهاي نزديک شاهد معرفي کنسول جديد سوني و کنسول Xbox X باشيم.