پیشرفتهای Dying Light 2 نسبت به نسخه پیشین
باشگاه خبرنگاران/ يکي از طراحان بازي Dying Light 2، طي مصاحبه خود از پيشرفتهاي چشمگير اين بازي نسبت به عنوان پيشين خبر داد. بازي جذاب و اول شخص Dying Light 2 محصول شرکت تکلند يکي از چند عنواني است که ناگهان در ماه ژانويه با تاخير مواجه شد. اين عنوان در ابتدا قرار بود تا در بهار سال جاري به بازار عرضه شود، اما زمان نهايي انتشار بازي Dying Light حالا کاملا نامشخص است. در اين بين تيم توسعه شرکت تکلند سعي دارند با توجه به تجربيات کسب شده، ارتقايي بر روي برخي از فيزيکهاي بازي نسبت به عنوان ابتدايي انجام دهند. از جمله اين پيشرفتها ميتوان به سيستم استفاده از قلاب در بازي اشاره کرد. استفاده از قلابها در بازي اول قابل اجرا بود، اما فيزيک اين قابليت بيشتر مانند بازي بتمن عمل ميکرد و شخص را به سرعت و بدون تغيير موقعيت از نقاط پاييني به ارتفاعات ميکشاند. قلاب انداختن در بازي Dying Light 2 قرار است از فيزيک بهتري پيروي کند. گفتني است که بارتز کولن، يکي از طراحان اين عنوان، در مصاحبه اخير خود اين فيزيک را " همانند تارزان و يا مرد عنکبوتي" خواند. سخنان طراح اين بازي وي در ادامه صحبتهاي خود گفت: " اين فيزيک بيشتر مثل تارزان و مرد عنکبوتي است. اما نميشود از اين قابليت در بازي سوءاستفاده کرد چرا که نياز است تا در بالاي سر فرد يک چيزي براي قلاب انداختن و تاب خوردن وجود داشته باشد ". يکي ديگر از پيشرقتهاي قابل توجه اين عنوان، تشخيص لبه پرتگاه است که به گفته کولن " دقيقتر " طراحي شده است. او در ادامه گفت: " نسخه اول بازي، اولين تجربه ما بود و من خيلي اشتباهات مرتکب شدم، اما در Dying Light 2 خيلي بهتر به اين مسائل رسيدگي کرديم. اين عنوان بسيار دقيقتر و همچنين پيچيدهتر است. اما اين پيچيدگي به ما کمک کرد امکاناتي را در بازي اجرا کنيم که در نسخه اول امکانپذير نبود". طرفداران اين عنوان همچنين ميتوانند انتظار يم بروزرساني بر روي موتور پردازنده فيزيک بازي را داشته باشند، چرا که شرکت تکلند اظهار کرده است بازي قابليت پارکورهاي طبيعي را به کاربران ميدهد. کولن درباره طبيعي شدن پارکور بازي گفت: " زماني که عنوان اول را بازي کردم، حس کردم تکانها و پرشهاي بازي غير واقعياند. من بيش از ۶۰۰۰ ساعت Dying Light بازي کردم در نتيجه متوجه خيلي ايرادات شدم که کاربران ديگر ممکن است متوجه آن نشده باشند ".