زوميت/ گوگل بهزودي در موتور جستوجوي عکس خود اطلاعات بيشتري را در مورد تصاوير جستوجو شده در اختيار کاربران قرار ميدهد.
در حال حاضر موتور جستجوي تصاوير گوگل در نگاه اول اطلاعات اندکي در مورد تصاويري که در آن مشاهده ميشود به کاربر نشان ميدهد. اطلاعاتي همچون ابعاد تصوير که بهصورت پيشفرض با نگهداشتن نشانگر ماوس روي تصاوير، در گوشهٔ پايين سمت چپ آنها ديده ميشود يا اطلاعاتي مانند عنوان صفحهاي که تصوير در آن قرار گرفته و لينک به آن صفحه.
اما طي روزهاي آينده و از اوايل ماه مارس قرار است نتايج جستوجو در نسخه دسکتاپ موتور جستجوي عکس گوگل، اطلاعات به مراتب بيشتري را نشان دهد.
گوگل قصد دارد در محل برچسبي که اندازهٔ تصوير را نشان ميدهد آيکونهايي جديدي را جايگزين کند تا اطلاعات بيشتري در مورد تصوير مورد نظر کاربر در اختيار او قرار گيرد.
اين آيکونها نشان ميدهند که هر تصوير نمايانگر چه چيزي است از يک محصول تا يک دستور تهيه غذا گرفته تا يک محتواي ويديويي. اين آيکونها که در نگاه اول بسيار کوچک هستند با حرکت دادن نشانگر ماوس اطلاعات بسياري از جمله تگهاي تصوير و حتي طول ويديوي مرتبط با تصوير را به نمايش ميگذارند.
اگرچه اضافه شدن اين آيکونها تغيير بزرگي در ظاهر موتور جستوجوي عکس گوگل ايجاد نميکند؛ اما پيدا کردن تصوير يا تصاوير مورد نظر کاربر را از بين صدها تصويري که درنتيجهٔ جستوجو آمده سادهتر و سريعتر خواهد کرد.
براي مثال در صورتي که بخواهيد تصوير مربوط به يک محصول خاص را جستوجو کنيد، در نتايج يافت شده با يک نگاه ميتوانيد تصاويري را که آيکون «محصول» خوردهاند، در صفحه ببينيد.
گوگل برچسب اندازه تصاوير را بهطور کامل در اين قالب تازه حذف نخواهد کرد. هر چند که جهت آگاهي از اندازههاي دقيق يک تصوير، بايد آن را انتخاب کرده و سپس با حرکت دادن نشانگر ماوس روي نسخهٔ بزرگتر عکس در صفحه، در محل معمول برچسب (گوشهٔ پايين سمت چپ تصوير) ابعاد آن را مشاهده کنيد.
ممکن است اين قابليت از همين حالا براي حساب شما هم فعال شده باشد. آن را امتحان کنيد و نظر خود را در مورد اين تغيير با ما در ميان بگذاريد.
بازار