زوميت/ هواوي در وبسايت خود حاشيههاي P40 Pro را کمتر از واقعيت نشان ميدهد و بهگونهاي وانمود ميکند که اين دستگاه کاملاْ بدون حاشيه است.
اگر بهخاطر داشته باشيد، سال ۲۰۱۴ هنگامي که شرکت اپل از آيفون ۶ رونمايي کرد، در اقدامي بسيار تعجبانگيز، دوربين برجستهي آيفونها را در عکسهاي روي وبسايت خود حذف کرد؛ گويي که از دوربينهاي برآمدهي آيفون ۶ شرم دارد. اين اقدام، واکنش منفي کاربران و منابع خبري را در پي داشت؛ بهطوريکه در کمتر از چندساعت همهي وبسايتهاي فناوري اخبار خود را به اين اقدام اپل اختصاص دادند.
حال شرکت هواوي در اقدامي عجيب، حاشيههاي P40 Pro را بسيار کمتر از واقعيت نشان ميدهد. اين يک روش مودبانهي تبليغاتي براي بازاريابي است و به کاربر نشان ميدهد که حاشيههاي P40 Pro بسيار ناچيز است. ناگفته نماند که هواوي اولين توليدکنندهاي نيست که در رندرها و تبليغات بازاريابي خود از واقعيت فراتر ميرود؛ اما هواوي اکنون روي وبسايت خود آخرين پرچمدار خود را در اين وضعيت قرارداده است. ناگفته نماند که در تبليغهاي بازاريابي هردو محصول P40 Pro و P40 Pro Plus نسبت به واقعيت تحريف شدهاند.
اگر به صفحاتمحصول P40 Pro و P40 Pro Plus مراجعه کنيد، مشاهده ميکنيد که هواوي در قسمتهاي مختلف معرفي محصول دستگاه خود را بدون حاشيه نشان ميدهد. حاشيهها در تصاوير هر دو محصول بسيار ناچيز و در حد مرزي سياه است و در تمام اطراف صفحهنمايش يکنواخت نشان داده ميشود.
متاسفانه اين غول چيني در حال بازي با مصرفکننده است؛ چراکه ضخامت حاشيههاي سري P40 در واقعيت تقريباْ دوبرابر رندرهاي رسمي است. تصاوير واقعي اين موضوع را بهوضوح تأييد ميکنند؛ حدس ما ايناست که حاشيههاي P40 Pro و P40 Pro Plus در واقعيت نبايد تفاوت داشتهباشند.
گمراهکردن مردم بسيار شرمآور است؛ دقيقاْ مانند کاري که شرکت لنوو چند سال پيش با Z5 انجام داد؛ يا همانطور که ابتداي خبر اشاره شد مانند اپل با دوربينهاي برجسته. ناگفته نماند اين تکنيک بازاريابي و تبليغات مختص گوشيهاي هوشمند نيست و تابهحال در چندين شرکت و محصول تکرار شده است؛ بهخصوص اگر اقدام به خريد مانيتور کرده باشيد.
بازار