هیجانزدگی سازندگان بازی Dying Light 2 برای عرضه آن روی کنسولهای نسل بعد
زوميت/ اينگونه که بهنظر ميرسد شرکت Techland نهتنها از تأخير خوردن زمان عرضهي بازي Dying Light 2 ناراضي نيست، بلکه بيشتر از نسل فعلي براي انتشار آن روي کنسولهاي نسل نُهُم با پشتيباني از Ray tracing هيجان دارد. بازي Dying Light را ميتوان يکي از آن آثار خوبي در دنياي ويديوگيم دانست که از بسياري جهات ميتوانستند بهتر شوند. پس بايد خوشحال بود که بهنظر ميرسد Techland دقيقا ميخواهد دنبالهي محصول مورد بحث را تبديل به يک بازي جهان باز و جريانيافته در پسا-آخرالزمان کند که از بسياري جهات نسخهي بهبوديافتهي قسمت اول سري محسوب ميشود. Dying Light در اولين ماه سال ۲۰۱۵ ميلادي با همکاري Warner Bros. Interactive Entertainment در دسترس قرار گرفت و بازي Dying Light 2 به احتمال زياد در اواخر سال ۲۰۲۰ توسط Techland Publishing تقديم طرفداران خواهد شد. البته تا پيش از اعلام خبر يک تأخير طولاني براي عرضهي Dying Light 2، ساختهي جديد Techland قرار بود در تاريخ نامشخصي از بهار ۲۰۲۰ به بازار برسد و اکنون اين بازي تاريخ انتشار مشخصي ندارد. اين وسط يکي از واضحترين تفاوتهاي Dying Light با Dying Light 2 در فهرستهاي پلتفرمهاي مقصد آنها ديده ميشود. بازي اول براي پلي استيشن 4، کامپيوتر و ايکس باکس وان آماده شده بود و Dying Light 2 همزمان با عرضه براي اين سه پلتفرم، تقديم دارندگان پلي استيشن 5 و ايکس باکس سري ايکس نيز خواهد شد؛ يک بازي جديد با جهاني پرشده از زامبيهاي ترسناک و کشنده که باتوجهبه رونمايي در نمايشگاه E3 2018 احتمالا بهزودي دومين سالروز معرفي خود به گيمرها را بدون اعلام تاريخ عرضهي رسمي قطعي خود جشن ميگيرد. اعضاي Techland اعتقاد دارند اگر کسي فکر کند که باتوجهبه تازهنفسي کنسولهاي نسل نُهُم، نسخههاي PlayStation 5 و Xbox Series X يک بازي مثل Dying Light 2 تفاوتي با نسخههاي نسل هشتمي آنها نخواهند داشت، سخت در اشتباه است. چون آنها باور دارند نسخههاي نسل نهمي بازي جديدشان قطعا از بخشي از تواناييهاي کنسولهاي جديد سوني و مايکروسافت بهره ميبرند و با استفاده از قابليتهايي چون Ray tracing سختافزاري، Dying Light 2 را به يک بازي بهتر و تنشزاتر تبديل ميکنند.
تکلند نهتنها از مدتها قبل، بين نسلي بودن بازي Dying Light 2 را قطعي ميدانست، بلکه هميشه اعتقاد داشت که عملا اگر کسي واقعا ميخواهد اين بازي را با همهي داشتههايش درک کند بايد روي پلياستيشن 5، ايکسباکس سري ايکس يا کامپيوترهاي شخصي رده بالا به تجربهي آن بپردازد. اما بهتازگي يکي از کارگردانهاي اين شرکت مثل تيمون اسمکتالا، طراح ارشد Dying Light 2 که پيشتر از اهميت بالا نگه داشتن نرخ فريم اين بازي گفته بود، در گفتوگو با OPM (مجلهي رسمي پلي استيشن/OfficialPlayStationMagazine) به توضيح چرايي اهميت بهرهبرداري از قدرت ري تريسينگ سختافزاري کنسولهاي جديد سوني و مايکروسافت براي اجراي بهتر Dying Light 2 پرداخت. Tomasz Szałkowski، کارگردان Rendering شرکت تکلند و بازي Dying Light 2: اين اثر جديد عظيمترين پروژهي انجامشده با موتور بازيسازي اختصاصي شرکت ما يعني C-engine است. پس براي ما بهشدت اهميت دارد که Dying Light 2 در دستيابي به جاهطلبيهاي تکلند در بخش گرافيک فني موفق باشد. به همين خاطر Dying Light 2 نخستين بازي شرکت Techland است که از فناوري «ري تريسينگ» پشتيباني ميکند. ما براي پيادهسازي آن در نسخهي PC بازي تازهي خود با شرکت انويديا همکاري کرديم تا از تازهترين دستاوردهاي اين حوزه بهره ببريم. به خاطر اين تکنولوژي سايههاي حاضر در بازي ما وقتي محيط آفتابي باشد، دقيقا به مانند سايههاي قابل ديدن در دنياي واقعي به نظر ميرسند. سايههايي که از همان ابتدا با جزئيات زياد و دقت به ابعاد اجسام و منابع نوري گوناگون دخيل در ايجاد آنها خلق شدند و با «ري تريسينگ» به حداکثر چشمنوازي خويش ميرسند. البته که افکتهاي نوري قرارگرفته درون محيطهاي بستهي بازي نيز با اين فناوري به پايداري بيشتري دست يافتند. تازه به خاطر استفاده از ري تريسينگ، «دايينگ لايت 2» از قبل هم ترسناکتر خواهد بود. محيطهاي تاريک بخشهايي کليدي از بازي ما را تشکيل ميدهند و تکنولوژي مورد بحث کاري ميکند که با جلوه کردن بهتر واکنش تمام اجزاي اين مکانها به منابع نور مصنوعي همچون چراغ قوهي شخصيت اصلي، تنشزايي Dying Light 2 [نسبت به تريلرهاي اول، دوم، سوم و چهارم آن] افزايش بيابد. باتوجهبه تأخير بزرگ اعلامشده توسط استوديو در نخستين ماه سال جاري ميلادي و شيوع ويروس کرونا که حتي زمان عرضهي بازيهاي آماده و بينياز به پذيرش تأخير مجدد را هم عقب مياندازد، نبايد تعجب کرد اگر بازي Dying Light 2 درنهايت همزمان براي هر پنج پلتفرم مقصد خود عرضه شود.