برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پلی استیشن 5 به شما تقلب می‌رساند!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
پلی استیشن 5 به شما تقلب می‌رساند!
شهر سخت افزار/ يک ثبت اختراع جديد کمپاني «سوني» در مورد کنسول بازي PlayStation 5 به سرعت خبرساز شده است. يک ويژگي شگفت آور که مي‌تواند با کمک هوش مصنوعي، گيمرها را در شکست دشمنان ياري داده و حتي براي پايان مراحل بازي راهنمايي‌هايي را در اختيار شما قرار دهد. اين ويژگي به سرعت بازخوردهاي منفي و مثبت بسياري را کسب کرده است. داستان از چه قرار است؟ در حال حاضر بسياري از ويژگي‌هاي پلي استيشن 5 اعلام شده و باقي موارد به صورت جزء به جزء در حال انتشار هستند. در آخرين خبار، پتنت لو رفته سوني از يک قابليت پلي استيشن 5، به يک جنجال رسانه‌اي تبديل شده است. اين پتنت در سازمان USPTO با شناسه A2020/0139245 به ثبت رسيده است. در ادامه با جزئيات بيشتر In-Game Information Platform آشنا خواهيم شد.
اين ويژگي را مي‌توان يک تکنيک هوش مصنوعي توصيف کرد. سوني با کمک AI، به کمک گيمرها مي‌شتابد. احتمالاً بارها پيش آمده است که در مرحله‌اي از يک بازي گير کرده و يا بأس فايت هاي خسته کننده‌اي را پشت سر گذاشته‌ايد. در اين حالت گيمرها بارها و بارها، يک مرحله را اجرا کرده و احتمالاً مدت‌ها در يک نقطه گير خواهيد کرد. در اين حالت مي‌توانيد با کمک اين ويژگي، از کنسول PS5 بپرسيد: «چطور مي‌توانم اين مرحله را رد کنم؟» در اين حالت، هوش مصنوعي PS5 که از ويژگي يادگيري عميق نيز بهره مي‌برد، اطلاعات بازي، مرحله و ... گيمرها را با گيمرهاي ديگر مقايسه مي‌کند. در نهايت راه حل و يا راه حل‌هايي را به گيمرها ارائه مي‌دهد که به وسيله آنها، مي‌توانيد از بخش‌هاي دشوار بازي عبور کنيد. تمام اين پروسه در قابل صدا پياده سازي مي‌شود. اين ويژگي، داراي قابليت‌هاي ديگر نيز خواهد بود.
به عنوان مثال، مي‌توانيد زمان تقريبي پايان يک مرحله را از PS5 پرسيده و پلي استيشن 5 با توجه به مهارت شما، زمان پايان مرحله را اعلام مي‌کند. همان‌طور که گفته شد، در اين ويژگي، هوش مصنوعي به سراغ راه حل‌هايي مي‌رود که پيش از شما، توسط گيمرهاي ديگر براي عبور از بأس فايت و يا آن مرحله مورد استفاده قرار گرفته است. سپس با تحليل و جمع بندي بسيار سريع، بهترين راه حل‌ها را در اختيار شما قرار مي‌دهد. اگر چه اين ويژگي بسيار جذاب به نظر مي رسد، اما منتقداني هم دارد. به عنوان مثال گيمرها با اعلام زمان تقريبي پايان يک مرحله و يا شيوه هاي شکست باس فايت ها، بر خلاف ميل توسعه دهندگان، درگيري کمتري را با بازي پيدا مي کنند. شکست آسان باس فايت ها و عبور از مراحلي که براي طراحي آنها زحمات بسياري کشيده شده است، مي تواند شما را به يک گيمر متقلب تبديل کند! نظر شما در مورد اين ويژگي عجيب PlayStation 5 چيست؟
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره