همکاری ایسوس با یونیتی برای بهبود تجربه بازی روی ROG Phone
زوميت/ ايسوس در همکاري نزديک با يونيتي قصد دارد نحوهي اجراي بازيهاي ويدئويي را روي ROG Phone II و همچنين گوشي معرفينشدهي ROG Phone III بهبود بخشد. ايسوس که يکي از شرکتهاي فعال در حوزهي گيمينگ است و مقر اصلي آن در تايوان قرار دارد، بهتازگي ازطريق انتشار بيانيهاي مطبوعاتي از همکاري نزديک با مؤسسهي يونيتي (Unity) خبر داده است. يونيتي همان پلتفرمي است که امروزه براي ساخت شمار درخورتوجهي از بازيهاي موبايلي مورداستفاده قرار ميگيرد. ايسوس مدعي است که امروزه بهعنوان يکي از همکاران تجاري رسمي يونيتي شناخته ميشود. بهدليل همين همکاري، ايسوس از اين پس اطمينان حاصل خواهد کرد کيت توسعهي نرمافزارش همواره براي Unity Editor بهينهسازي شده باشد. همچنين ايسوس به توسعهدهندگان امکان خواهد داد از دستگاههايش براي انجام آزمايشهايي خاص استفاده کنند. ايسوس زيربندي تحت عنوان جمهوري گيمرها (ROG) دارد که بهطور ويژه در زمينهي گيمينگ فعاليت ميکند. برند ROG سابقهي ساخت گوشي هوشمند گيمينگ را هم دارد. ظاهرا بهدليل قراردادتجاري بين ايسوس و يونيتي، برند ROG موظفبه ساخت پلاگيني خاص براي موتور بازيسازي يونيتي است که از پنج قابليت ويژهي گوشي ROG Phone II بههمراه ROG Phone III پشتيباني خواهد کرد. ايسوس تاکنون بهصورت رسمي به مدل بعدي گوشيهاي سري ROG يعني ROG Phone III اشاره نکرده بود، بدين ترتيب ساخت اين گوشي بهصورت رسمي تأييد شده است. ديدن منعقدشدن قرارداد تجاري بين دو شرکت بزرگ حوزهي بازيهاي ويدئويي قطعا خبر خوبي براي کساني است که بهتجربهي بازي روي گوشيهاي هوشند علاقهي زيادي دارند. جونبو ژانگ، مديرکل برند يونيتي در چينِ بزرگ، ميگويد قرارداد جديد بين يونيتي و ايسوس چيزي فراتر از صرفا يک قرارداد هيجانانگيز است. ايسوس در بيانيهي مطبوعاتي خود ميگويد برند جمهوري گيمرها برنامه دارد در شماري از رويدادهاي مهم امسال با محوريت توسعهدهندگان بازيهاي موبايلي حضور پيدا کند. بهلطف همکاري جديد ايسوس و يونيتي، آندسته از توسعهدهندگان بازيهاي ويدئويي که بر پلتفرم Unity 3D متکي هستند بهبرخي پلاگينهاي اختصاصي دسترسي پيدا خواهند کرد تا بازيشان را بيشازپيش بهبود بخشند. از بين اين پلاگينهاي اختصاصي ميتوانيم به TwinView SDK و Gamepad SDK و Aura Light و Refresh Rate Control SDK و Performance Boost SDK اشاره کنيم. بهبياني سادهتر، تمامي بازيهايي که در آينده با اتکا بر پلتفرم يونيتي ساخته ميشوند خواهند توانست عملکرد گوشيهاي ROG Phone II و ROG Phone III را در زمينههايي مثل نحوهي واکنش به افزونهها، کنترل کنند؛ بدون اينکه مشکلي در تجربهي بازي ايجاد شود. شما چه ديدگاهي در اين زمينه داريد؟