زوميت/ گوگل بالاخره جايگزيني براي سرويس شکستخوردهي گوگل پلاس آماده کرد که با نام Currents و البته متمرکز بر مشتريان سازماني فعاليت خواهد کرد.
گوگل سرويس Currents را بهعنوان جايگزين گوگل پلاس آماده کرد. اين سرويس از ۶ ژوئيه (۱۶ تير) دردسترس کاربران G Suite قرار ميگيرد. گوگل در توضيح سرويس جديد، آن را ابزاري براي شرکتها ميداند که تعامل کارمندان و پرورش گفتوگوي معنادار و مفيد را رونق ميبخشد.
گوگل پلاس، سرويس شبکهي اجتماعي گوگل، در سال ۲۰۱۹ بهدليل استقبال بسيار اندک کاربران تعطيل کرد؛ البته نسخهاي از سرويس مذکور با تمرکز بر مشتريان سازماني هنوز دردسترس بود. با معرفي سرويس کارنتس، تمامي کاربران سازماني از ماه آينده به آن منتقل و لينکهاي گوگل پلاس نيز به لينکهاي کارنتس هدايت خواهند شد.
محيط کاربري Currents از بخشي بهنام هوم استريم بهره ميبرد که ميتوان آن را براساس رتبهبندي زماني يا ارتباط با موضوع مرتب کرد. اين بخش به کاربران امکان ميدهد مواردي مانند لينک، تصوير، متن، نظرسنجي و محتوا از گوگل درايو را بهاشتراک بگذارند. مديران هر سازمان قابليتها و دسترسيهاي مديريتي بيشتري از کاربران عادي دارند و همچنين ميتوانند کارمندان مشخصي را با محتواي مشخص هدف قرار دهند و تعامل و ارتباط با محتوا را هم در سرتاسر پلتفرم رصد کنند.
سرويس کارنتس از ماهها پيش بهصورت آزمايشي (بتا) دردسترس کاربران G Suite قرار داشت. اهالي مانتينويو زماني تصميم گرفته بودند پلاس را بهعنوان جايگزين و رقيبي براي فيسبوک و توييتر مطرح کنند. اکنون ظاهرا کارنتس هم مسير مشابهي دنبال ميکند و بهدنبال رقابت با اسلک و مايکروسافت تيمز است. سرويس جديد گوگل زماني به مرحلهي رونمايي رسيد که کاربران بيشتري در سرتاسر جهان از نرمافزارهاي همکاري و تعامل براي دورکاري و کار در خانه استفاده ميکنند. همين روند باعث شد سرويسهاي مشهور ازجمله اسلک، ازلحاظ تعداد کاربران رکوردشکني کنند.
اين اولينباري نيست که گوگل سرويسي بهنام کارنتس به بازار عرضه ميکند. آنها ابتدا اپليکيشني مجلهاي به همين نام معرفي کردند که پس از کمي تغيير و بهينهسازي، درنهايت به گوگل نيوز تبديل شد. آيندهي کارنتس جديد را نيز نميتوان بهراحتي پيشبيني کرد و بايد منتظر بمانيم شايد کارنتس به رقيبي جدي براي تيمز و اسلک تبديل شود يا به زبالهدان شلوغ ايدهها و محصولات شکستخوردهي گوگل برود.
بازار