ايسنا/ اگر دستگاهي داريد که پيش از شروع طرح رجيستري روشن بوده، ميتوانيد به کمک فرآيند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکيت قطعي سيمکارت خود درآوريد و سپس فرآيندهاي سامانه همتا، از قبيل انتقال مالکيت را براي آن انجام دهيد.
اگر دستگاه دوسيمکارتهاي (داراي دو شکاف براي قرار دادن سيمکارت) داريد که پيش از شروع طرح رجيستري، تنها از يکي از اسلاتهاي آن استفاده ميکردهايد، در صورتي که اکنون در اسلات دوم، سيمکارت قرار دهيد، پيامک هشدار غيرقانوني بودن دستگاه براي شما ارسال ميشود.
براي حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، لازم است فرآيند افزودن دستگاه را با سيمکارتي که پيش از شروع طرح رجيستري روي دستگاه بوده، انجام دهيد. همچنين براي انجام موفقيتآميز افزودن دستگاه، حتما بايد با سيمکارتي که پيش از شروع طرح رجيستري روي دستگاهتان بوده، اين فرآيند را انجام دهيد، نه با هيچ سيمکارت ديگري.
جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شويد. براي اتصال به سامانه همتا ميتوان به سايت اينترنتي به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه کرد، يا با استفاده از کد دستوري #۷۷۷۷* و يا اپليکشين همتا به سامانه همتا وارد شده و فرآيند افزودن دستگاه را انجام داد. براي ثبت سيمکارت دوم با استفاده سايت اينترنتي، لازم است ابتدا به سايت اينترنتي سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنيد. براي ورود به سامانه ميتوان از شماره سيمکارت استفاده کرد و يا اينکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرده و سپس با استفاده از کد ملي وارد سامانه شد.
در اين مرحله شماره سيمکارتي که پيش از شروع طرح روي دستگاه بوده را وارد کرده و دکمه ورود را انتخاب کنيد. رمز عبور موقت براي شماره شما ارسال ميشود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شويد. پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مديريت دستگاهها، گزينه افزودن دستگاه را انتخاب کنيد. در مرحله بعدي لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزينه ثبت را انتخاب کنيد.
شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف براي قرارگيري سيمکارت) بستگي دارد و روي جعبه، پشت باتري يا با شمارهگيري #۰۶#*، قابلرؤيت است. براي انجام کليه فرآيندها در سامانه همتا، بايد ۱۵ رقم ابتدايي اين شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافي (مميز، خط تيره و ...) استفاده شود.
درصورتيکه دستگاه شما دوسيمکارته باشد، پس از وارد کردن اولين شناسه (IMEI)، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخيص داده و پيغامي مبني بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را براي شما نمايش ميدهد و شما بايد شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد کنيد.
درصورتيکه دستگاه شما دو اسلات (داراي دو شکاف براي قرار دادن سيمکارت) است اما پيغام مربوطه نمايش داده نميشود و شما نميتوانيد شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنيد يا اينکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را مي خواهد، با مرکز پاسخگويي سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کرده و مشکل را مطرح کنيد.
چنانچه شناسه (IMEI)هاي اظهارشده، با سيمکارتي که در حال حاضر در کارتابل آن هستيد، پيش از شروع طرح رجيستري، در شبکه اپراتوري داخل کشور، سابقه فعاليت داشته باشند، فرآيند بهصورت موفقيتآميز انجام خواهد شد. در ادامه، ميتوانيد با انتخاب گزينه «مديريت دستگاهها» از منوي سمت راست، شناسه (IMEI)هاي اضافهشده به کارتابل را به همراه نشان تجاري و مدل دستگاه مشاهده کنيد.
افزودن دستگاه از طريق کد دستوري #۷۷۷۷*
براي افزودن دستگاه از طريق کد دستوري، ابتدا با سيمکارتي که پيش از شروع طرح رجيستري روي دستگاهتان بوده، کد دستوري #۷۷۷۷* را شمارهگيري و دکمه تماس، را انتخاب کنيد. در ادامه عدد مربوط به گزينه «افزودن دستگاه» يعني عدد ۴ را وارد کنيد. در مرحله بعدي لازم است شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد و گزينه ارسال را انتخاب کنيد.
درصورتيکه دستگاه شما دوسيمکارته باشد، پس از وارد کردن اولين شناسه (IMEI)، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخيص داده و پيغامي مبنيبر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را براي شما نمايش ميدهد و شما بايد شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد کنيد.
سپس لازم است با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات واردشده را تائيد کنيد. درصورتيکه دستگاه تکسيمکارت باشد، يک شناسه (IMEI) و درصورتيکه دستگاه دوسيمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در اين مرحله نمايش داده ميشوند. در نهايت چنانچه شناسه (IMEI)هاي اظهار شده، با سيمکارتي که با آن #۷۷۷۷* را شمارهگيري کرده بوديد، پيش از شروع طرح رجيستري، در شبکه اپراتوري داخل کشور، سابقه فعاليت داشته باشند، فرآيند بهصورت موفقيتآميز انجام خواهد شد.
دستگاههاي استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف براي قرار دادن سيم کارت، شناسه (IMEI) دارند که روي جعبه، پشت باتري يا با شمارهگيري #۰۶#*، قابلرؤيت است. چنانچه دستگاه دوسيمکارتهاي داريد که پيش از شروع طرح با سيمکارت خود از آن استفاده ميکردهايد اما شناسه (IMEI)هاي درجشده روي جعبه، پشت باتري يا نمايش داده شده با شمارهگيري #۰۶#*، يکسان هستند، با مرکز پاسخگويي سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و موضوع را مطرح کنيد.
پيامک هشدار انتقال مالکيت براي دستگاههاي دوسيمکارته
در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلاتهاي آن، تحت مالکيت تنها يک سيمکارت قرار دارد. درصورتيکه دستگاه شما دوسيمکارته (داراي دو شکاف براي قرار دادن سيمکارت) است بايد توجه داشته باشيد که پس از انجام موفقيتآميز فرآيند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکيت يک سيمکارت قرار ميگيرد. بنابراين زماني که در اسلات دوم سيمکارتي غير از سيمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهيد، پيامک هشدار انتقال مالکيت دريافت خواهيد کرد.
همانطور که در اين پيامک ذکر شده، از آن جايي که قرارگيري اين سيمکارت جديد در دستگاه، به علت خريدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه يکي از سيمکارتهاي خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراين نياز به اقدام خاصي نيست.
بازار