برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرعت اینترنت موبایل ایران 12 پله صعود کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سرعت اینترنت موبایل ایران 12 پله صعود کرد
ايسنا/ متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در ايران تا ماه مي سال جاري ميلادي، ۲۸.۸۳ مگابيت‌برثانيه است که رتبه ايران را با ۱۲ پله صعود در مقايسه با ماه مارس سال ۲۰۲۰، به ۶۷ از ميان ۱۳۸ کشور رسانده است. سرعت اينترنت از مواردي است که همواره براي کاربران دغدغه بوده و يکي از فاکتورهاي کيفي خدمات اينترنتي محسوب مي‌شود. در ايران در حالي که تا چندين سال پيش برخي معتقد بودند فناوري اطلاعات و اينترنت، جزو کالاهاي لوکس است و اينترنت ۱۲۸ کيلوبيتي براي دسترسي مردم کافي است، اکنون ديگر کمتر کسي از اهميت استفاده از اينترنت غافل است و فناوري اطلاعات به پديده‌اي ضروري در زندگي افراد تبديل شده است. طبق اطلاعات وب‌سايت Speedtest که شاخص‌هاي جهاني اينترنت را در کشورها بررسي مي‌کند. در ماه ژانويه سال ۲۰۲۰، متوسط جهاني سرعت دانلود اينترنت موبايل در تمامي کشورها، ۳۱.۹۵ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود، ۱۱.۳۲ مگابيت‌برثانيه بود. متوسط جهاني سرعت دانلود اينترنت پهن‌باند ثابت نيز در تمامي کشورها، ۷۴.۲۳ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود، ۴۰.۷۹ مگابيت‌برثانيه اعلام شد. در حال حاضر و طبق آخرين آمار منتشرشده تا ماه مي ۲۰۲۰، متوسط جهاني سرعت دانلود اينترنت موبايل، ۳۳.۷۱ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود اينترنت موبايل، ۱۰.۸۹ مگابيت‌برثانيه است. همچنين در حوزه اينترنت ثابت، متوسط جهاني سرعت دانلود، ۷۶.۹۴ مگابيت‌برثانيه و متوسط جهاني سرعت آپلود ۴۱.۰۹ مگابيت‌برثانيه است.
رتبه يک تا پنج اينترنت موبايل در جهان تا ماه مي ۲۰۲۰، به ترتيب به کره جنوبي (۱۰۰.۲۲ مگابيت‌برثانيه)، امارات متحده عربي (۹۹.۶۷ مگابيت‌برثانيه)، چين (۹۷.۱۰ مگابيت‌برثانيه)، قطر (۸۹.۱۱ مگابيت‌برثانيه) و هلند (۷۳.۶۹ مگابيت‌برثانيه) تعلق دارد. همچنين رتبه يک تا پنج اينترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتيب به سنگاپور (۲۰۵.۱۳ مگابيت‌برثانيه)، هنگ‌کنگ (۱۸۳.۲۴ مگابيت‌برثانيه)، تايلند (۱۷۰.۱۴ مگابيت‌برثانيه)، روماني (۱۵۹.۳۱ مگابيت‌برثانيه) و سوييس (۱۵۵.۹۴ مگابيت‌برثانيه) تعلق دارد. وضعيت اينترنت ثابت و موبايل در ايران اينترنت موبايل ايران در ماه ژانويه سال ۲۰۲۰ با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابيت‌برثانيه در رتبه ۷۰ قرار داشت، در بخش اينترنت پهن‌باند ثابت نيز ايران با متوسط سرعت دانلود ۱۸.۴۱ مگابيت‌برثانيه، جايگاه ۱۲۲ جهاني را کسب کرده بود.
در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اينترنت موبايل در ايران ۲۸.۸۳ مگابيت‌برثانيه و متوسط سرعت آپلود اينترنت موبايل، ۱۱.۵۹ مگابيت‌برثانيه است که رتبه ايران را به ۶۷ از ميان ۱۳۸ کشور رسانده و در مقايسه با رتبه ۷۰ در ژانويه سال جاري ميلادي، حاکي از صعود ۳ رتبه‌اي است.
همچنين نسبت به ماه مارس سال جاري که ايران در رتبه ۷۹ قرار داشت، صعودي ۱۲ رتبه‌اي را تجربه کرده است. طبق اين آمار، اينترنت موبايل ايران در حال حاضر از آذربايجان و باهاماس کندتر و از فيجي و تونس سريع‌تر است.
همچنين در حوزه اينترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ايران، ۱۵.۷۵ مگابيت‌برثانيه و متوسط سرعت آپلود ۹.۹۱ مگابيت‌برثانيه است که رتبه ايران را به ۱۲۹ از ميان ۱۷۳ کشور رسانده و در مقايسه با ژانويه سال جاري ميلادي که اينترنت ثابت ايران در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، سقوطي ۷ پله‌اي را تجربه کرده است. اين در حالي است که در ماه مارس، اينترنت ثابت ايران در رتبه ۱۵۳ قرار داشت و در دو ماه گذشته، با ۲۴ رتبه صعود مواجه شده است. طبق اين آمار، اينترنت ثابت ايران در حال حاضر از کنيا کندتر و از هندوراس و مالديو سريع‌تر است.
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم