اقتصاد آنلاين/ شبکه اجتماعي فيسبوک، با دارا بودن حدود ۲.۵ميليارد کاربر ماهانه فعال، در جايگاه نخست پرطرفدارترين رسانههاي اجتماعي جهان قرار دارد.
اقتصاد آنلاين – مهسا نجاتي؛ زماني که مردم از فيسبوک به عنوان يک شرکت ياد ميکنند، بيشتر آن را با شبکه اجتماعي فيسبوک مترادف ميدانند. با اين حال، همانطور که نمودار ارائه شده نشان ميدهد، شرکت فيسبوک بسيار فراتر از اين است. اين شرکت با دارا بودن واتساپ، اينستاگرام، فيسبوک و مسنجر، صاحب چهار سرويس بزرگ پيامرسان اجتماعي در جهان است.
گفتني است که فيسبوک به تنهايي توسط 2.5ميليارد نفر در ماه مورد استفاده قرار ميگيرد، در حالي که واتساپ نيز ماهانه 2ميليارد کاربر فعال ماهانه دارد و مسنجر هم از يک ميليارد کاربر ماهانه فعال گذشته است.
بر اساس اطلاعات گردآوري شده توسط DataReportal، شرکت چيني تنسنت (Tencent) که شبکههاي اجتماعي ويچت، Qzone و مسنجر QQ متعلق به آن است، در مجموع 2.5ميليارد کاربر ماهانه فعال دارد اما هنوز حتي نتوانسته به ردپاي فيسبوک نزديک شود.
همه سرويسهاي ذکر شده در نمودار، براي تبليغکنندگان جذاب هستند. همه آنها نه تنها براي صدها ميليون کاربر خود مفتخر هستند، بلکه توانايي اين را دارند که بر اساس مورد پسند بودن و رفتار پيشين، گروههاي خاصي را مورد هدف قرار دهند. به همين دليل است که تبليغات شبکههاي اجتماعي در طول چند سال گذشته به صورت گسترده رشد کرده است.
بر اساس چشمانداز بازار ديجيتالي آماري، انتظار ميرود که درآمد تبليغاتي رسانههاي اجتماعي جهاني در سال 2020، از 98ميليارد دلار فراتر رود.
در نمودار ارائه شده، به ترتيب پرکاربرترين رسانههاي اجتماعي را مشاهده ميکنيد:

بازار